اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد بازرسی مجمع امور صنفی شهرستان نیشابور:

نانوایان نیشابوری آرد را 40 درصد گران‌تر خریداری می‌کنند

مسئول واحد بازرسی مجمع امور صنفی شهرستان نیشابور گفت: نانوایان این شهرستان به‌ دلیل کیفیت پایین آرد مجبور به خرید آرد از کارخانه‌های سایر شهرستان‌ها به قیمت 30 تا 40 درصد گران‌تر هستند.

نانوایان نیشابوری آرد را 40 درصد گران‌تر خریداری می‌کنند

حسن سکاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: برخی واحدها به‌ دلایلی قادر به تهیه آرد خوب نیستند.

وی اضافه کرد: دولت به ‌دلیل گرانی سم، کاهش سم‌پاشی در مزارع را خواستار بوده و همین امر در تولید با کیفیت آرد تاثیرگذار بوده است.

مسئول واحد بازرسی مجمع امور صنفی شهرستان نیشابور با اشاره به اینکه نانوایان می‌گویند آرد امسال نیشابور بی‌کیفیت است، خاطرنشان کرد: اگر 30 درصد گندم خوب با همین گندم بی‌کیفیت و سن‌زده مخلوط شود وضعیت آرد مطلوب می‌شود ولی هم‌اکنون فقط 10 درصد گندم باکیفیت مخلوط می‌شود.

سکاکی خاطرنشان کرد: سن‌زدگی در گندم نیشابور وجود دارد که آن هم به‌ علت خرده‌ مالک بودن گندم‌کاران نیشابور، آفت‌زدایی مناسبی صورت نمی‌گیرد و مزرعه‌های گندم نیز مکانیزه کاشته نمی‌شود.

وی علت بی‌کیفیتی آرد را درصد سن‌زدگی گندم و عدم ماندگاری آرد در کارخانه دانست و گفت: باید آرد تولیدی طبق دستورالعمل 15 روز در کارخانه بماند ولی هم‌اکنون آرد به روز تولید می‌شود و به دست نانوا می‌رسد.

مسئول واحد بازرسی مجمع امور صنفی شهرستان نیشابور ادامه داد: اگر یک کارگروه در اتحادیه نانوایان نیشابور ایجاد شود و خرید گندم از کارخانه با نظارت اتحادیه صورت گیرد حتماً وضعیت آرد در شهرستان بهتر می‌شود.

سکاکی با بیان اینکه نظارت بر کیفیت نان بر عهده مجمع امور صنفی و نظارت بر کیفیت آرد در کارخانه با اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور است، خاطرنشان کرد: باید نانوایان آرد باکیفیت از شهرهای اطراف خریداری کرده و برای بهبود کیفیت نان با آرد نیشابور مخلوط کنند.

وی تصریح کرد: نانوایان برای خرید آرد مجاز به خریدن از تمام کارخانه‌ها هستند.

سکاکی با اشاره به بازرسی از برخی واحدهای بزرگ خبازی که کیسه‌های آرد زیادی را انبار کرده بودند، گفت: طبیعی است مصرف یک کارخانه نان با یک نانوایی کوچک متفاوت است و باید آرد بیشتری را تهیه کرده و در انبار داشته باشد؛ از طرف دیگر بهتر آن است که آرد مصرفی مدت زیادی حداقل سه هفته در جایی نگهداری شود که این امر به افزایش کیفیت آرد کمک می‌کند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول