اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد هفته پژوهش آبادان و خرمشهر:

توسعه پایدار مبتنی بر فرهنگ پژوهش است

دبیر ستاد هفته پژوهش آبادان و خرمشهر گفت: توسعه پایدار مبتنی بر فرهنگ پژوهش است.

توسعه پایدار مبتنی بر فرهنگ پژوهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، وحید یاوری پیش ازظهر امروز در آیین افتتاح هفته پژوهش و فناوری که با حضور اساتید، دانشجویان و مسئولان شهری آبادان و خرمشهر در سالن آمفی‌تئاتر شهید چمران این دانشگاه برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: امیدواریم کلیدی که نصیب کشور شده است راهگشای توسعه پایدار کشور باشد.

وی افزود: هر برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری و اقدام در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انجام می‌شود باید بر مبنای پژوهش باشد.

دبیر ستاد هفته پژوهش آبادان و خرمشهر ادامه داد: پژوهش در واقع پایه علمی است و به همین منظور برای تبیین اهمیت پژوهش هفته آخر آذر ماه در کشورمان به این نام قرار داده شده است.

یاوری تصریح‌کرد: ترویج فرهنگ پژوهش، تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه، ارائه دستاوردهای علمی از مهم‌ترین اهداف این هفته است.

وی اضافه‌کرد: اصول توسعه پایدار مبتنی بر تاکید بر فرهنگ پژوهش است و باید هرچه بیشتر به سمت توسعه پژوهش حرکت کرد.

دبیر ستاد هفته پژوهش آبادان و خرمشهر خاطرنشان‌کرد: بسیاری از کشورهای جهان درصدد جذب پژوهشگران و نخبگان کشورمان هستند و در این راستا باید برای حفظ آنها تلاش کرد.

یاوری در ادامه افزود: ستاد هفته پژوهش در سه سطح ملی، استانی و منطقه‌ای در کشور تشکیل شد و در استان خوزستان نیز پنج منطقه تقسیم شد که ستاد منطقه‌ای آبادان و خرمشهر این هفته در دانشگاه علوم و  فنون خرمشهر انجام شد.

وی تصریح کرد: به این منظور نیز برنامه‌های مختلفی از جمله 30 سمینار و 41 کارگاه آموزشی تا روز چهارشنبه 27 آذرماه در این دانشگاه برگزار می‌شود.

دبیر ستاد هفته پژوهش آبادان و خرمشهر در ادامه با اشاره به جایگاه علمی کشورمان در جهان خاطرنشان‌کرد: در زمینه تولید علم هم‌اکنون ایران در رده 17 جهان قرار دارد و این جایگاه مناسبی برای کشور است.

یاوری اظهار کرد: این در واقع نشان دهنده توانمندی بالای نیروی انسانی در کشور است.

انتهای پیام/72008/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول