اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در اردبیل بر پا شد

همزمان با آغاز هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اردبیل در سالن تربیت‌بدنی دانشگاه محقق اردبیلی در 23 غرفه گشایش یافت.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در اردبیل بر پا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی صبح امروز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه به مانند سال‌های گذشته در گرامیداشت هفته پژوهش به مدت 6 روز برپاست و علاقه‌مندان اعم از دانشجویان، دانش‌آموزان، محققان، اساتید دانشگاه و گروه‌های آزاد می‌توانند از این نمایشگاه که تا 28 آذر ماه در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی برپاست بازدید کنند.

جبرائیل رزمجو تصریح کرد: امسال این نمایشگاه در 23 غرفه و با مشارکت 17 دستگاه اجرایی و دانشگاه‌های استان با هدف ارائه توانمندی‌های حوزه پژوهش و فناوری برپا شده و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

این مسئول افزود: علاوه بر برگزاری این نمایشگاه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل روز چهارشنبه در دانشگاه محقق اردبیلی و با حضور استاندار اردبیل برگزار خواهد شد تا از فعالان این عرصه تجلیل شود.

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: علاوه بر این توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف دانشگاه و برنامه‌های خاص مناسبتی این ایام برگزار می‌‌شود تا این هفته با رویکردهای تبلیغی و تشویقی برای انجام پژوهش‌های کاربردی عملیاتی  و اجرایی شود.

رزمجو در مورد فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: همه ساله بر تعداد مقالات و تولیدات پژوهشی و علمی دانشگاه محقق اردبیلی افزوده شده به طوری که این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا جایگاه مناسبی را به دست آورده است.

وی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا ورود پیدا کرده و در نظام رتبه‌بندی URAP توانسته است بر اساس تولیدات علمی و پژوهشی خود در بین کلیه دانشگاه‌های کشور و پژوهشگاه‌ها و همچنین دانشگاه جامع رتبه 35 را به دست آورد.

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی بیان داشت: ما حمایت‌های لازم را از پایان‌نامه‌های دانشجویی انجام می‌دهیم و در کنار آن به خرید مواد آزمایشگاهی و برقراری امکانات، فناوری‌های نوین و تجهیزات علمی در مراکز علمی و دانشگاهی کمک می‌کنیم تا دانشجویان بتوانند تحقیقات و پژوهش‌های  خود را به صورت مثبت و سازنده انجام دهند.

رزمجو با رد شایعه کاهش ارتباطات پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این ارتباطات نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته و ما با تعیین اولویت‌های پژوهشی از پژوهشگران حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر اجرایی نمایشگاه هفته گرامیداشت پژوهش در اردبیل یادآور شد: هر چند ممکن است برخی از دستگاه‌ها اولویت فعالیت‌‌ها و برنامه‌های خود را در کارهای پژوهشی قرار ندهند اما دانشگاه محقق اردبیلی با افزایش اعتبارات در این حوزه سعی کرده در سال‌های اخیر برای پژوهشگران حمایت‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/62004/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول