اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت پژوهشگران استفاده کنند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی عدم تخصیص بودجه سه‌درصدی از سوی دستگاه‌های اجرایی به پژوهش را غیرقابل قبول دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت پژوهش و پژوهشگران استفاده کنند.

دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت پژوهشگران استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، سالار مرادی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، اظهار کرد: از حرف تا عمل فاصله فراوانی وجود دارد و باید مقوله پژوهش به مناسبات و مراسمات محدود نشود.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های کردستان باید امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود داشته باشد، افزود: با توسعه امکانات دانشجو و استاد می‌توانند به دنبال تولید علم و پژوهش بروند.

مرادی با بیان اینکه محدود ‌شدن پژوهش در مراسمات هفته پژوهش قدرت مدیریت و پیش‌بینی آینده را از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: توانایی شناخت و پیش‌بینی آینده محصول علم است.

وی تصریح کرد: علمی که نتواند مشکلات را حل کند و منجر به توسعه پایدار شود علم نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مناسبات رسمی جایگاهی برای پژوهش در استان وجود ندارد، اظهار کرد: باید این مسئله تحلیل و بررسی شود تا بدانیم به چه اندازه رشد کرده‌ایم و در چه جایگاهی قرار داریم.

وی اذعان کرد: در حوزه مجلس اهمیت خوبی به پژوهش داده می‌شود و علاوه بر مجلس دیوان محاسبات کشور بازوی پژوهش است.

بین حرف تا عمل فاصله زیادی است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس در ادامه گفت: در کشور یک فاصله بین حرف تا عمل برای پژوهش وجود داشته که مدیریت پژوهشی و مدیریت منابع انسانی ایراد بزرگ آن است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ایراداتی که می‌توان به بی‌اعتباری پژوهش در کشور اشاره داشت، قرار گرفتن خروجی پژوهش در کتابخانه‌ها و عدم استفاده از پژوهش و کاربردی کردن آن است.

مرادی با تصریح بر اینکه هیچ وقت خروجی پژوهش عملی نمی‌شود، بیان کرد: دستور کاری از جانب بدنه اجرایی برای یافته‌های پژوهشی تبیین و تعیین نشده که آن را به مرحله اجرا در بیاورد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: ضربه اساسی مسائل بنیادی و مشکلات کشور از حوزه پژوهش و غیرفعال بودن آن است.

به گفته وی، در حوزه نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و تولید علم و پژوهش باید استفاده شود و این مسئله باید بتواند در بحث قانون‌گذاری و نظارت کمک کرده و گام‌هایی برداشته شود.

مرادی با بیان اینکه در توسعه کمی دانشگاه‌ها عمل شده اما در حوزه کیفی آن اقدامی انجام نشده، افزود: کمک به توسعه تحصیلات تکمیلی و تخصیص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به پژوهش باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس در پایان اظهار کرد: در تأسیس مرکز رشد و فناوری به مرحله‌ای نرسیده ایم که قابل قبول باشد و نیاز است خروجی کارهای پژوهشی سنجیده و فعال عمل کند تا در هفته پژوهش به یک نقشه راه برسیم.

انتهای پیام/79014‌/ح30

.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول