اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش‌سرای شیروان:

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شیروان نیازمند فضا و اعتبار است

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شیروان مهم‌ترین مشکلات این مرکز را عدم تخصیص اعتبار و فقدان فضای لازم برشمرد.

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شیروان نیازمند فضا و اعتبار است

مهدی افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: در حال حاضر این مرکز به طور موقت در یکی از مدارس استقرار یافته که این امر باعث خواهد شد تا مراجعین با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.

وی اضافه کرد: برای پاسخ به نیاز دانش‌آموزان این شهرستان، مجبور هستیم از فضای آموزشی مدارس استفاده کنیم.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شیروان تأمین فضای لازم و مناسب برای استقرار این مرکز را خواستار شد و گفت: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شیروان در بخش‌های مختلفی هم‌چون آزمایشگاه مرکزی، کتابخانه، پژوهش‌سرا و جشنواره خوارزمی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه بیش از 20 نفر از کتابخانه این مرکز استفاده می‌کنند گفت: این کتابخانه در حال حاضر 80 نفر عضو دارد.

 

افتخاری با برشمردن فعالیت‌های پژوهش‌سرا گفت: مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش شامل برگزاری جشنواره‌های خوارزمی و تشکیل انجمن‌های علمی و پژوهشی می‌باشد که در این راستا سال گذشته در بخش جشنواره‌ها 40 طرح به این مرکز ارسال که از این میزان هفت طرح برگزیده‌ استانی و یک طرح راه یافته کشوری انتخاب شد.

وی وجود 6 انجمن علمی ـ پژوهشی با عضویت بیش از 120 نفر در قالب انجمن‌های قرآن‌پژوهی، ادبیات، روباتیک، نانو ، شیمی و فیزیک را در این راستا مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به این که در سال گذشته پژوهشگران این شهرستان توانسته‌اند رتبه‌های برتر استانی و کشوری را به خود اختصاص دهند گفت: کسب این رتبه‌ها در حالی است که متأسفانه هیچ‌گونه حمایتی از متولیان امر صورت نگرفته است.

افتخاری تاکید کرد: این موضوع باعث خواهد شد تا روز به روز شاهد عدم استقبال دانش‌آموزان مستعد و خلاق به این‌گونه مراکز باشیم.

به گزارش فارس، در حال حاضر 30 هزار دانش‌آموز در شیروان مشغول به تحصیل‌ هستند.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول