اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی داوطلب صورت گرفت

برگزاری طرح نیکوکاری «باران مهربانی» در سراوان

رئیس هلال احمر شهرستان سراوان گفت: به مناسبت روز جهانی داوطلب «طرح باران مهربانی» با راه‌اندازی کاروان نیکوکاری سلامت در شهرستان سراوان اجرا شد.

برگزاری طرح نیکوکاری «باران مهربانی» در سراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، بهمن دهواری ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی کاروان نیکوکاری سلامت در روستاهای دور افتاده و محروم شهرستان سراوان اظهار داشت: این طرح از روستاهای محروم شروع شده که ویزیت بیماران و تحویل، داروی رایگان و توزیع سبد غذایی از جمله خدمات این گروه پر تلاش است.

رئیس هلال احمر سراوان عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح رضایتمندی اقشار کم درآمد روستایی و چادرنشین است.

این مسئول ادامه داد: سازمان داوطلبان به عنوان بزرگترین و برترین نهاد بین‎المللی عام المنفعه از تاریخچه‎ای دیرین در ارائه خدمات بشردوستانه برخوردار است و از اوایل دهه سی شمسی بخشی ثابت از فرایند امدادرسانی و کمک به اقشار محروم و نیازمند بوده است.

وی تصریح کرد: سازمان داوطلبان در طول جنگ به آسیب دیدگان یاری رسانده و در قبال بلایای طبیعی متعدد، از مردم محنت زده حمایت کرده است، با توجه به این تاریخچه خوشحال هستیم که طی دهه‎های گذشته سهم خود را در بهبود چشمگیر روند حمایت از مستضعفان ایفا کنیم.

دهواری گفت: نهادینه کردن فرهنگ داوطلبی و انجام امور خیریه در جامعه و به تبع آن در این شهرستان موضوع مهم و مکرر بسیاری از فعالیت‎های مورد حمایت سازمان در سال جاری بود و به حق به دستاوردهای خود در زمینه محرومیت‎زدایی و امدادرسانی به طیف گستردهای به خود می‎بالد.

رئیس هلال احمر سراوان خاطرنشان کرد: تاسیس دو پایگاه امداد و نجات در این مدت از جمله ره آوردهای پرافتخار است.

این مسئول اعزام کاروان‎های سلامت و نیکوکاری به مناطق محروم و کم برخوردار برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به نیازمندان ساکن در این مناطق، توسعه شبکه جذب و بهره‎مندی از داوطلبان در سطح روستاها در راستای توسعه روستاها و اجرای طرح‎های مختلف حمایت از اقشار روستایی و عشایری را ازجمله اقدامات این اداره برای داوطلبان عنوان کرد.

وی ابراز داشت: راه‏اندازی تیم‎های ویژه توانا برای فعالیت یک تیم 33 نفره زن متخصص امدادگر، طراحی و برنامه ریزی‎برنامه ملی بشردوستانه در راستای خدمت رسانی به نیازمندان بوده است.

رئیس اداره جمعیت هلال احمر سراوان متذکر شد: در این طرح، در بیش از 12 روستا توزیع سبد غذایی و ویزیت رایگان و خدمات دارویی در مناطق روستایی و عشایری انجام می‎شود که تقریبا هزار نفر زیر پوشش این طرح قراردارند.

دهواری اذعان داشت: در این مسیر منتظر دست توانمند و یاریگر افراد نیکوکار و خیر استانی و کشوری و خصوصا شهرستان سراوان هستیم تا بار گرانی را از روی دوش محنت کشیدگان، نیازمندان و دردمندان بی سرپرست این دیار برداریم.

انتهای پیام/75004/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول