اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ:

550 هکتار از اراضی کوهرنگ آبیاری قطره‌ای می‎شوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ گفت: در حال حاضر طرح آبیاری تحت فشار در 550 هکتار از اراضی این شهرستان با صرف 29 میلیارد و 425 میلیون ریال در دست اجراست.

550 هکتار از اراضی کوهرنگ آبیاری قطره‌ای می‎شوند

دهقان شهرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: تاکنون 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی بهره‌وری منابع آبی و افزایش راندمان آبیاری اراضی کشاورزی را از اهداف اجرایی این طرح برشمرد و گفت: این طرح با صرف اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال اجرا شده است.

شهرانی خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبار هزینه شده بیش از 21 میلیارد ریال از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و 3 میلیارد و 75 میلیون ریال از محل خودیاری بهره‌برداران هزینه شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 550 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح تجهیز اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 550 هکتار از اراضی کوهرنگ در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با صرف 29 میلیارد و 425 میلیون ریال در حال حاضر در دست اجراست.

شهرانی با اشاره به دیگر مزایای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، گفت: تنظیم میزان آب مورد نیاز برای انواع خاک‌ها و کشت‌ها در فصول مختلف زراعی، تهویه مناسب خاک و یکنواختی پخش آب در سطح مزرعه و عدم نیاز به زهکشی مزرعه، افزایش محصول در واحد سطح در مقایسه با آبیاری سنتی از دیگر مزایای آبیاری تحت فشار است.

انتهای پیام/68001/صا20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول