اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

لزوم همکاری دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های فوریت‌های اجتماعی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم همکاری دستگاه‌های این استان در اجرای برنامه‌های فوریت‌‌های اجتماعی تاکید کرد.

لزوم همکاری دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های فوریت‌های اجتماعی بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فضل‌الله اتابک صبح امروز در جلسه فوریت‌های اجتماعی با تاکید بر این‌که مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه را تهدید می‌کند، گفت: انتظار می‌رود مسئولان حساسیت بیشتری نسبت به مشکلات اجتماعی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بر اساس آئین‌نامه فوریت‌های اجتماعی، وظایف هر دستگاه مشخص شده و ملزم به اجرای آن هستند، گفت: در حوزه فوریت‌های اجتماعی خدمات تخصصی ویژه و رایگانی در حوزه مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، پاسخگویی تلفنی فوریت‌های اجتماعی 123، خدمات سیار فوریت‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی به جامعه هدف خدمات‌رسانی می‌کند.

این مسئول با تاکید بر این‌که دریافت‌کنندگان خدمات فوریت‌های اجتماعی خشونت‌دیدگان خانگی از قبیل کودکان آزاردیده، سالمند آزاردیده، معلول آزاردیده و افرادی که قصد خودکشی دارند می‌باشند، گفت: دختران و پسران فراری از منزل، زنان در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق، کودکان خیابانی و اختلال هویت جنسی در معرض آسیب دیگر افراد متقاضی در حوزه اورژانس اجتماعی هستند.

این مسئول با تاکید بر این‌که شناسایی کانون‌های آسیب‌زا و آسیب‌های شایع و در حال شیوع طی آئین‌نامه به صورت کشوری، منطقه‌ای و استانی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی هرچه بهتر و بیشتر به موارد پیش‌رو در حوزه آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با دادگستری منعقد شده است.

وی بر ضرورت توجه هرچه بیشتر نهادها و دستگاه‌های اجرایی عضو جلسه فوریت‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی نسبت به موضوع فوریت‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها در سطح جامعه همت مضاعفی داشته باشند.

اتابک با بیان این‌که اورژانس‌های اجتماعی خدمات ارزنده‌ای به جامعه هدف خود ارائه می‌کند، گفت: امیدواریم دستگاه‌ها در راستای وظایف محوله خود عمل کنند تا بتوان آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به تعداد مراکز اورژانس در سطح کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه پایگاه اورژانس اجتماعی آن‌ها فعال بوده که در شهرستان‌های دنا، بهمئی و چرام در حد مشاوره و موضوع طلاق خدمات‌رسانی می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر این‌که خطر همه را تهدید می‌کند و باید همه خود را مسئول بدانیم و نسبت به رفع آن اقدام کنیم، گفت: دستگاه‌ها و نهادها بر اساس شرح وظایف به کمک بهزیستی استان آیند و این مجموعه را در راستای کاهش آسیب‌ها یاری کنند.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول