اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی خبر داد

خروج 35 هزار راس دام غیر مجاز از مراتع استان مرکزی

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از خروج بیش از 35 هزار راس دام غیر مجاز از مراتع این استان خبر داد.

خروج 35 هزار راس دام غیر مجاز از مراتع استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حمیدرضا مرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجا که چرای بیش از حد دام در مراتع موجب وارد شدن خسارت‌های فراوانی به مراتع می‌شود، شناسایی و خروج دام‌های غیر مجاز از مراتع یکی از وظایف مهم منابع طبیعی استان است.

وی تصریح کرد: انجام این رسالت بر عهده نیروهای یگان حفاظت از عرصه‌های طبیعی منابع طبیعی است که خوشبختانه در این زمینه این نیروها طی سال‌جاری موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کردند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی میزان علوفه تولیدی استان را 300 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع 300 هزار تن علوفه تولیدی 150 هزار تن علوفه قابل برداشت و مابقی غیر قابل برداشت است.

مرادی میزان واحدهای دامی موجود در مراتع را 800 هزار واحد دامی اعلام کرد و افزود: اگر این میزان دام و میزان بستگی آنها به فصل چرا تبدیل شود، عددی معادل سه میلیون و 600 هزار واحد دامی به دست می‌آید که بیش از چهار برابر ظرفیت مراتع برای یک فصل چرای 120 روزه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه برابر بیشتر از ظرفیت مراتع دام در مراتع چرا دارند، خاطرنشان ساخت: علوفه قابل برداشت موجود در مراتع استان جوابگوی حدود 852 هزار واحد دامی برای یک فصل چرای 120 روزه است.

به گفته وی تاکنون حدود یک میلیون و 800 هزار هکتار از مراتع استان ممیزی شده و پروانه مرتع‌داری برای سه هزار و 500 خانوار دامدار بومی و غیر بومی صادر شده است.

انتهای پیام/87010/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول