اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

صادرکنندگان باید برای حفظ بازارهای کشورهای همسایه تلاش کنند

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: صادرکنندگان باید در کیفیت، تعهدات و استمرار حضور و بازاریابی در بازارهای جهانی دقت کنند که کشورهای همسایه را از دست ندهیم.

صادرکنندگان باید برای حفظ بازارهای کشورهای همسایه تلاش کنند

محسن جلال‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به برگزاری همایش صادرات در کرمان اظهار داشت: صحبت‌های علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان با فعالان بخش خصوصی بسیار صمیمانه، بی‌آلایش و گرم است.

وی عنوان کرد: به نظرم استاندار جدید کرمان نخستین استاندار در کرمان است که از نگاه و دیدگاه بخش خصوصی و آن چه که در فرهنگ بخش خصوصی است به دولت رفته و نگاه عموم مردم را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه استاندار جدید کرمان سلسله مراتب دولتی را طی نکرده و درگیر جریان‌های دولتی نیست، بیان داشت: با این نگاه و سابقه می‌توان امیدوار بود که فعالیت‌های خوبی در استان کرمان انجام شود.

جلال‌پور با اشاره به اینکه استاندار کرمان بیان کرده که 70 درصد وقت خود را برای مسائل اقتصادی، 20 درصد را برای فرهنگ و 10 درصد را برای سیاست می‌گذارد، ابراز داشت: این مسائل از هم جدا نیستند و در اقتصاد مسائل فرهنگی هم هست و در فرهنگ هم مسائل اقتصادی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر اولویت تصمیم‌گیری‌ها و محور جلسه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امور رفاه مردمی بحث اقتصادی باشد، این امر به این معنا است که استاندار ما اقتصادی است.

جلال‌پور افزود: زمانی که در فرهنگ و سایر مسائل هم قرار است تصمیمی گرفته شود با نگاه به اینکه این تصمیم‌ها برای فعالان اقتصادی چه دستاوردی داشته باشد و آیا می‌تواند، تسهیل‌کننده و یا مانع باشد، نقطه قوت برای استاندار کرمان در بحث‌های اقتصادی است.

وی تصریح کرد: اگر استاندار کرمان بخواهد در عرصه اقتصاد موفق باشد باید همه تصمیم‌ها، سیاست‌گذاری‌ها، مصوبات و برنامه‌هایی که برای استان تدوین می‌کند با نگاه به فعالان اقتصادی، بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی باشد، زیرا این روزها روزهای بخش خصوصی است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی گفت: از زمانی که ارز در کشور آزاد شد در رقابت قدرت پیدا کردیم.

جلال‌پور از صادرات 11 میلیارد دلاری کالا از ایران به عراق طی سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: در کیفیت، تعهدات و استمرار حضور و بازاریابی در بازارهای جهانی باید دقت کنیم که کشورهایی مانند عراق و افغانستان را از دست ندهیم.

وی اذعان داشت: ما 16 کشور همسایه داریم که بازارهای تعدادی از این کشورها را به علت بی‌تدبیری، بی‌سیاستی، کالاهای غیراستاندارد، عدم انجام تعهدات و ساده گرفتن بحث صادرات از دست داده‌ایم و نگران از دست دادن بازارهای کالاهای ایرانی در عراق و افغانستان هم هستیم.

جلال‌پور با بیان اینکه دغدغه از دست دادن بازارهایی مانند عراق دغدغه درستی است، خاطر نشان کرد: کیفیت کالاهای صادراتی استان کرمان به عراق نسبت به سایر کالاهای صادراتی به این کشور از کیفیت بهتر و مطلوب‌تری برخوردار است.

انتهای پیام/80019/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول