اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

ارزش افزوده صادرات ایران پایین است

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ارزش واردات ما 4 برابر ارزش صادرات است و در صادرات هنوز به ارزش افزوده بالا دست پیدا نکردیم.

ارزش افزوده صادرات ایران پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن جلال‌پور صبح امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان اظهار داشت: سال گذشته با وجود گرفتاری و مشکلات متعددی که با خود داشت و با فراز و نشیبی که در تولید و صادرات بود، یکی از سال‌های دشوار ما به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: باید به کسانی که در سال گذشته فعالیت اقتصادی، صادراتی و تولید کردند، تبریک گفت و از آنها قدردانی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: صادرکنندگان نمونه سال گذشته در حقیقت حماسه آفریدند، زیرا نه تنها کاهش صادرات را در صادرات غیرنفتی نداشتند، بلکه افتخار به ارمغان آوردند.

جلال‌پور تصریح کرد: روزهای پیش‌رو و شرایط امروز جامعه ما ایجاب می‌کند که نگاهی به صادرات و توان صادراتی و ظرفیت‌های صادراتی و امکانی را در کشور و استان در پیش‌رو داشته باشیم.

وی بیان داشت: در روز صادرات باید نبض اقتصاد را بگیریم، نقاط ضعف و قدرت توانمندی‌ها را بسنجیم و حال بنگاه‌های اقتصادی را بپرسیم.

این فعال بخش اقتصادی با بیان اینکه صادرات امروز در استان کرمان حاصل صدها سال کاری است که پیشینیان ما انجام دادند، افزود: آینده صادراتی را امروز باید پی‌ریزی کنیم.

جلال‌پور با اشاره به اینکه در بخش عمده‌ای از محصولات صادراتی استان کرمان امید چندانی به آینده نداریم، اذعان داشت: نمی‌توان امید داشت که صادرات پسته را در آینده به همین نحو ادامه داد.

وی گفت: باید بازار دنیای مصرف را بسنجیم و برای صادرات استان کرمان برنامه‌ریزی کنیم.

جلال‌پور ابراز داشت: استان کرمان روزگاری نخستین صادرکننده فرش دستباف بود و فرش نخستین رتبه صادرات غیرنفتی را داشت، اما اکنون وضعیت تغییر کرده است و فرش‌های ما رونق گذشته را ندارد.

وی با نگاهی به صادرات سال گذشته استان کرمان تصریح کرد: ارزش هر تن کالای صادراتی استان کرمان بیش از 370 دلار بوده است که رقم خوبی نیست، هرچند در کشور از این نظر وضعیت خوبی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: ارزش واردات ما چهار برابر ارزش صادرات ما است و در صادرات هنوز به ارزش افزوده بالا دست پیدا نکردیم.

انتهای پیام/80019/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول