اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی‌:

مابه‌التفاوت 8 میلیارد دلاری صادرات سنگ‌آهن 130 هزار شغل ایجاد می‌کند

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: 8میلیارد دلار مابه‌التفاوت صادرات سنگ‌آهن و واردات فولاد برابر با 130 هزار شغل صنعتی پایدار است.

مابه‌التفاوت 8 میلیارد دلاری صادرات سنگ‌آهن 130 هزار شغل ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی شمس‌اردکانی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان اظهار داشت: علیرضا رزم‌حسینی استاندار جدید کرمان از فرماندهان دوران دفاع مقدس است و ارزش‌آفرینی، ابتکار اقتصادی و ایمان جدی و مطلق به کار بخش خصوصی از جمله ویژگی‌های وی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان امکان فعالیت‌های صنعتی و هایتک وجود دارد، ابراز داشت: به نظرم رزم‌حسینی استاندار کرمان فردی است که می‌تواند ظرفیت تولید هشت تا 10 میلیون تن فولاد در استان کرمان را محقق کند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی افزود: کرمان استانی است که سرمایه عظیم سخت‌کوشی، صحت، سلامت و ایمان مردم را دارد و اگر ایمان و صداقت وجود نداشته باشد، فرمول‌های اقتصاددانان به نتیجه نمی‌رسد.

شمس‌اردکان با اشاره به اینکه امکان توسعه در جو غیرشفاف و غیرصادق وجود ندارد، تصریح کرد: اقتصاد در حالی به توسعه پایدار می‌رسد که مهمترین نرخ را در حرکت اقتصادی به ویژه نرخ‌های رشد و در صادرات به ویژه صادرات صنعتی و صادرات صنعتی دانش‌بنیان داشته باشد.

وی افزود: اقتصادی که رشد صادرات آن بیش از رشد تولید ملی است در صادرات بالاترین نرخ را داشته باشد به انباشت سرمایه می‌رسد و تولید صنعتی مبنای همه این موارد است و این کاری است که ما در اقتصاد کلان خود اشتباه گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی بیان کرد: هیچ قومی نمی‌تواند در میان‌مدت و بلندمدت بیش از آنچه که تولید کرده است را مصرف کند، مگر اینکه سرمایه را بفروشد و این کار افراد سفیه است.

شمس‌اردکانی ابراز داشت: هر بشکه نفتی که فروخته‌ایم و خورده‌ایم، فعل حرام مرتکب شده‌ایم و نخستین وظیفه انسان مؤمن این است که فعل حرام را ادامه ندهد.

وی عنوان کرد: توقع از دولت یازدهم نباید این باشد که چیزی به ما بدهد تا بخوریم، بلکه توقع باید این باشد که ما در انباشت سرمایه چه نقشی می‌توانیم، بازی کنیم تا عزت و کرامت داشته باشیم، زیرا هر شخصی که سرمایه‌اش را بخورد از عزت و افتخار می‌افتد.

شمس‌اردکانی با تاکید بر اینکه اموال ملی از جنس سرمایه است و حتما باید محافظت شود، گفت: در سال گذشته 11 میلیون تن فولاد به کشور وارد و 16 میلیون تن سنگ آهن صادر شده است که صادرات به ارزش بالای 2 میلیارد دلار و واردات فولاد 10 میلیارد دلار بوده است.

وی ابراز داشت: 8 میلیارد دلار مابه‌التفاوت صادرات سنگ‌آهن و واردات فولاد برابر با 130 هزار شغل صنعتی پایدار است و چرا نباید این عدد در کشوری که سالانه یک میلیون دانش‌آموخته دانشگاهی دارد، برای ایجاد شغل هزینه شود.

انتهای پیام/80019/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول