اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

افتتاح شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اسدیه و سربیشه

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هشت شعبه بانک مهر در استان فعال هستند که تا پایان سال جاری شعب اسدیه و سربیشه نیز افتتاح می‌شود.

افتتاح شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اسدیه و سربیشه

علیرضا ملازاده امروز در گفت‌و‌گو اختصاصی با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال با مشارکت بانک‌های دولتی 22 آذرماه 86 افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر هم‌اکنون دارای 520 شعبه و بالغ بر 3 هزار پرسنل در سراسر کشور است.

ایجاد بانک مهر ایران با قصد خیر و با نیت تأمین نقدینگی

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با قصد خیر و با نیت تأمین نقدینگی و رفع نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و حمایت از نیازمندان و پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی که در امور خیریه فعالیت دارند ایجاد شده است.

ملازاده تصریح کرد: این بانک یکی از هفت نهاد پولی و مالی است که در راستای حرکت به سوی عملیات بانکی اسلامی تشکیل شده است.

نخستین بانک تخصصی قرض‌الحسنه کشور

وی خاطرنشان کرد: این بانک به عنوان نخستین بانک تخصصی قرض‌الحسنه، فعالیت خود را به همراه شعار اصیل خود یعنی " نماد بانکداری ناب اسلامی" در کشور آغاز کرده است.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی اضافه کرد: این بانک در پی آن است در جایگاهی در خور نام نماد بانکداری ناب اسلامی قرار گرفته و با توسعه فعالیت‌های خود در ابعاد داخلی و بین‌المللی همچنان افتخارآفرین باشد.

بانکداری بدون ربا در ایجاد عدالت اجتماعی

ملازاده متذکر شد: بانکداری بدون ربا در ایجاد عدالت اجتماعی در بانکداری اسلامی گام نهاده و نخستین هدف نظام اقتصادی اسلام را که عدالت اجتماعی است را دنبال می‌کند.

وی در ارتباط با این بانک در استان اظهار داشت: استقبال مردم از این بانک خیلی خوب است به گونه‌ای که شهروندان از این بانک به عنوان بانک با برکت یاد می‌کنند.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی گفت: با توجه به این‌که نسبت مطالبات به تسهیلات این بانک کمتر از یک درصد است استقبال زیاد از آن نشان از اعتقاد و همراهی مردم با امر قرض‌الحسنه است.

ملازاده اذعان داشت‌: در حال حاضر این بانک در استان دارای هشت شعبه بوده که در سال گذشته تنها سه شعبه در استان فعال بوده است.

به زودی/افتتاح شعب بانک مهر در اسدیه و سربیشه

وی با بیان این‌که دو شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اسدیه و سربیشه تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود، افزود: در شهرستان بیرجند سه شعبه و در شهرستان‌های نهبندان، قاین، فردوس، بشرویه و طبس هر کدام یک شعبه اکنون در حال فعالیت هستند.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی با اشاره به این‌که 100 درصد منابع بانک از محل سپرده‌های مردمی تأمین می‌شود، افزود: با وجود سابقه فعالیت شش ساله این بانک در مقایسه با بانک‌های دیگر از ساختار مالی قوی‌ای برخوردار است.

ملازاده با اشاره به این‌که فرهنگ قرض‌الحسنه سال به سال در حال رشد است، گفت: سپرده‌گذاری‌های این بانک طی یک سال گذشته بالغ بر 50 درصد نسبت به سال‌های اخیر افزایش داشته است.

این مسئول گفت: در حال حاضر 40 نفر نیروی‌انسانی جوان در شعب بانک قرض‌الحسنه مهر این استان مشغول فعالیت هستند.

ملازاده با بیان این‌که در این بانک هیچگونه تسهیلات معوق بانکی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نرخ سود بانکی در شبکه بانکی کشور بالای 20 درصد و شاید بیشتر باشد، کارمزدی که ما دریافت می‌کنیم حدود چهار درصد است.

سود در بانک مهر هیچ معنایی ندارد

وی با بیان این‌که سود در بانک مهر هیچ معنایی ندارد، اذعان داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تنها بانکی است که به هیچ سپرده‌ای یک ریال سود نمی‌دهد و بابت تمامی تسهیلات خود هیچ سودی دریافت نمی‌کند.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی در ارتباط با پرداخت تسهیلات در این شعب یادآور شد: برای عموم مردم تا سقف 80 میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و برای ارگان‌ها، بخش‌های خصوصی و دولتی تا سقف 200 میلیون ریال به صورت مشارکتی و با کارمزد چهار درصد تسهیلات پرداخت می‌شود.

تشکیل 4 هزار پرونده تسهیلاتی

ملازاده خاطرنشان کرد: با گذشت یک سال از فعالیت این بانک در استان تا‌کنون 4 هزار پرونده تسهیلاتی قرض‌الحسنه تشکیل شده که حدود یک‌هزار پرونده در ارتباط با ازدواج بوده است.

انتهای پیام/69017/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول