اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

استکبار جهانی هیچ‌وقت برای ایران قابل اعتماد نبوده است

امام جمعه اراک گفت: استکبار جهانی هیچ‌وقت برای ایران قابل اعتماد نبوده است.

استکبار جهانی هیچ‌وقت برای ایران قابل اعتماد نبوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ظهر امروز اراک، اظهار داشت: آمریکا همواره به تعهدات خود پایبند نبوده و به دنبال ضربه زدن به مذاکرات و عمل نکردن به تعهدات خود است.

وی تصریح کرد: ملت ایران در 60 سال گذشته از آمریکا خیری ندیده است و پرونده آمریکا پیش مردم ایران سیاه است.

امام جمعه اراک ادامه داد: ملت ایران ملت جهاد، مقاومت و ایستادگی است و جوانان ایران فرزندان عاشورا و رمضان هستند و با همت و تلاش به پیشرفت‌های بی‌نظیری خواهند رسید.

دری ‌نجف‌آبادی خاطر نشان کرد: مردم ایران به خداوند توکل و ایمان دارند و هرگز مایوس نمی‌شوند و هرگز از لبخند غربی‌ها نیز شاد نشده‌اند.

* فعالیت رآکتور آب سنگین اراک قابل معامله نیست

وی بیان داشت: عزت، شرافت و قدرت ملت ایران مهمترین مسئله است و پیشرفت در صنایع هسته‌ای قابل اغماض و قابل معامله نیست و حق غنی سازی و فعالیت رآکتور آب سنگین اراک از حقوق طبیعی مردم ایران است که قابل معامله نیست.

امام جمعه اراک تأکید کرد: کشور با تولید آباد می‌شود و اگر مردم دست به دست هم بدهند با همت و تلاش می‌توان کشاورزی، صنعت و تولید را در کشور آباد کرد.

دری ‌نجف‌آبادی با بیان اینکه ملت ایران باید با مقاومت و همت خود در سایه رهبری از حقوق هسته‌ای کشور دفاع کند، عنوان داشت: استحکام درونی نظام از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در راستای تحقق این مهم باید همه در راستای خدمت و افزایش تولید تلاش کنند.

وی بر ضرورت تقویت ساخت درونی کشور تأکید کرد و متذکر شد: برای رشد و توسعه کشور باید به دستوری که مقام معظم رهبری در مورد مقابله با فساد دادند عمل کنیم و در کارخانه‌ها، شرکت‌ها، ادارات و نهاد‌ها با کوچکترین فساد مقابله کنیم.

* فساد در هر پست و مقامی قابل بخشش نیست

وی تأکید کرد: فرقی نمی‌کند که کجا و چه کسی فساد می‌کند، فساد در هر پست و مقامی قابل بخشش نیست و دزدی، دزدی است.

امام جمعه اراک ادامه داد: مسئولان نسبت به مردم و بیت‌المال مسئول هستند و پول بیت‌المال امانت مردم است و کسی حق ندارد به بیت‌المال دست درازی کند. 

وی با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو و 19 آذر سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به مسائل فرهنگی، دانشگاهی، ادبیات فارسی، تهاجم فرهنگی و نظارت بر مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و پیشرفت علمی و فن‌آوری را قابل اهمیت دانستند.

دری ‌نجف‌آبادی ابراز داشت: تحقق این موارد علاوه بر اینکه وظیفه دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، وزارت ارشاد، صدا و سیما و.. است در بعد دوم وظیفه‌ای همگانی است و باید آحاد مردم به تحقق این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

* فرهنگ ایران فرهنگی ولایی، حسینی و زینبی است

وی با بیان اینکه فرهنگ جان مایه حیات ملت است، روح و حیات ابدی یک ملت را فرهنگ آن ملت عنوان کرد و افزود: فرهنگ کشور ایران فرهنگی ولایی، حسینی و زینبی و برگرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) است.

امام جمعه اراک بیان داشت: فرهنگ ایران اسلامی که نشأت گرفته از فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و مردانگی است مختص به این سرزمین پاک می‌باشد که به دست امام خمینی(ره) و خون شهدا آباد شده است.

دری نجف‌آبادی، هویت این ملت را فرهنگ علوی، فاطمی، زینبی، انتظار و فرهنگ ناب محمدی(ص) دانست و گفت: فرهنگ دانشگاه‌ها و حوزه‌ها نیز باید متاثر از این فرهنگ باشد.

* مبادا دانشگاه‌ها خانه احزاب باشند

وی با تأکید بر اینکه در دانشگاه‌ها باید آگاهی سیاسی وجود داشته باشد نه بازی سیاسی، گفت: مبادا دانشگاه‌ها خانه احزاب باشند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز علمی ما باید از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) پاسداری کنند و به مطالبات رهبری در راستای ارتقاء رشد علمی کشور، شتاب پیشرفت‌های علمی و ارتباط دانشگاه با صنعت و کشاورزی لبیک گویند.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه دانشگاه نباید فقط محل مدرک سازی و تولید مدرک باشد، افزود: دانشگاه‌ها نباید محل و راهی برای رسیدن به مطامع و مطالبات سیاسی افراد شوند و باید هوشیارانه در برابر تهاجم فرهنگی و توطئه‌های دشمنان مقابله کنند.

وی، رابطه حوزه و دانشگاه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی هم حوزه‌های علمیه و هم دانشگاه‌ها از اقتدار علمی خوبی برخوردارند.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول