اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه:

هویت و روح یک ملت به مسائل فرهنگی وابسته است

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه گفت: هویت و روح یک ملت به مسائل فرهنگی وابسته است.

هویت و روح یک ملت به مسائل فرهنگی وابسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،  حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهین‌شهر و میمه با اشاره به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری در دیدار اخیراً با ائمه جماعت سراسر کشور در مورد شیوه و روش زندگی اسلامی و با بیان اینکه بحث امروز ما در خطبه‌های اول نماز جمعه در مورد همین تاکید مقام معظم رهبری بر زندگی اسلامی است، گفت: اگر می‌خواهیم یک زندگی اسلامی داشته باشیم باید برای خود الگو، اسوه و سرمشق قرار دهیم.

وی با این بیان اینکه همان‌گونه که به دنیا قدم نهاده‌ایم همان‌گونه هم از دنیا کوچ می‌کنیم، متذکر شد: سزا و جزای ما در آن دنیا وابسته به نحوه زندگی کردن ما در این دنیا دارد.

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه با اشاره به فرمایشی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: «دنیا محل کشت است و برداشت محصول در سرای دیگری است»، ادامه داد: همان‌گونه که در این دنیا کشت و کار می‌کنیم همان‌گونه هم در آخرت برداشت خواهیم کرد که در واقع بازتاب اعمال ما در دنیا در سرای دیگر است.

این مسئول با اشاره به آیه 72 سوره مبارکه اسراء که می‌خوانیم: «کسی که در دنیا باشد (نه اینکه چشم ظاهری نداشته باشد، بلکه کسی که گمراه است، در آخرت نیز کور و گمراه خواهد بود»، گفت: خوشبختانه اسلام برای ریزترین مسائل در زندگی احکام پنج‌گانه واجبات، مستحبات، حرام، حلال و مباح برنامه دارد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال از کوچک‌ترین خیانت‌های چشم و آنچه که در سینه‌های بندگان او می‌گذرد آگاه است، تأکید کرد: در حالی ‌که نباید زندگی‌مان از خداوند متعال و سیره پیامبر اکرم (ص) فاصله بگیرد، اما امروزه در زندگی‌هایمان شاهد این کمبود هستیم.

ملکیان با بیان اینکه زندگی اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: در زندگی اسلامی در مواجه با فرزند، همسر، خانواده و اجتماع، صداقت اولین گام برای برداشتن به سوی یک زندگی اسلامی است.

وی اضافه کرد: صداقت موجب مستحکم شده پایه‌های زندگی می‌شود، هرچند امروزه نباید فراموش کنیم که بسیاری از برداشت‌های منفی در زندگی علل و عوامل آن به بی‌صداقتی بر می‌گردد.

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه با اشاره فرمایشی از امام صادق (ع) که می‌فرمایند: «به طول و سجده افراد منگرید به میزان راستگویی و امانتداری او نگاه کنید»، عنوان کرد: اما صادق (ع) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: «تقوا،تقوا و تقوا را رعایت کنید و از مرز تقوا عبور نکنید که موجب خیر شما در دنیا و آخرت می گردد».

وی در خطبه‌های دوم نماز عبادی سیاسی جمعه با توصیه به رعایت سفارش تقوا و با بیان اینکه ماه صفر ماه مناسبت‌هاست و به اهل‌بیت (ع) تعلق دارد، با اشاره فرمایش از امام صادق (ع) که فرمودند: «در انجام فرائض صبر پیشه کنید»، به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره کرد و اذعان داشت: در این هفته روز پژوهش، روز تجلیل از مقام شهید تند گویان (وزیر نفت)، روز حمل‌ونقل و رانندگان، روز وحدت حوزه و دانشگاه شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح (1358 ش) و درگذشت خطیب و واعظ کبیر محمدتقی فلسفی (1377 ش) را خواهیم داشت.

ملکیان با بیان مناسبت‌های مهم ماه صفر از جمله 20 صفر اربعین سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع)، 28 صفر شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ارتحال نبی اکرم (ص) و همچنین آخر صفر شهادت امام رضا (ع)، ادامه داد: باید در همه این مجالس شرکت کنیم و در این مجالس ارتباط خودمان را با اهل‌بیت (ع) مستحکم تر کنیم.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح (1358 ش) و روز وحدت حوزه و دانشگاه در هفته جاری، عنوان داشت: دشمن تلاش داشت که بین حوزه و دانشگاه اختلاف بیندازند، اما شهادت مردان بزرگی همچون شهید مفتح موجب تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران شد و تمام برنامه‌ها و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه با اشاره به آیه قرآن که می‌فرماید: «همه با هم به ریسمان الهی چنگ زنیم»، تصریح کرد: اهالی حوزه و دانشگاه با وحدت انتظارات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را برآورده کنند.

وی با بیان اینکه 25 آذر روز پژوهش نام‌گذاری شده است، اذعان داشت: هیچ دینی اندازه اسلام بر روی تولید علم تاکید نداشته است.

این مسئول با اشاره به دیدار هفته گذشته مقام معظم رهبری با اعضای شورای انقلاب فرهنگی و با بیان اینکه مقام معظم رهبری استمرار به پیشرفت علمی، حفظت از زبان فارسی و تأکیدات زیادی بر مسائل فرهنگی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: هویت و روح یک ملت به مسائل فرهنگی وابسته است.

وی با اشاره لایحه بودجه 93 کشور که هفته گذشته توسط رئیس‌جمهور در مهلت مقرر تقدیم مجلس شد، اظهار داشت: آنچه که از ظاهر این بودجه دیده‌شده، این است که ضد تورم، بیکاری و بهتر شدن وضعیت معیشت مردم است.

ملکیان با اشاره به در گذشت ماندلا رهبر ضد نژادپرستی آفریقا مبارزه راه آزادی و استکبار، تصریح کرد: ماندلا 28 سال توسط نژادپرستانی که مورد حمایت استکبار جهانی آمریکا بودند به زندان افتاد و حضور چهار رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم گرامی داشت او نشان از روحیه فریبکارانه استکبار جهانی آمریکا است.

انتهای پیام/63023/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول