اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

دولت به دنبال ایجاد شرایط برای رفع تحریم‌هاست

استاندار مازندران گفت:دولت به دنبال ایجاد شرایط برای رفع تحریم‌ها است.

دولت به دنبال ایجاد شرایط برای رفع تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ربیع فلاح‌جلودار که ظهر امروز سخنران بین خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان بود در جمع نمازگزاران آملی ابراز داشت: آمل یکی از شهرهای عالم‌پرور، دانش‌پرور و بزرگ است که پایتخت شیعه در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود روسای دو قوه مقننه و قضائیه در راس کشور به همراه مراجع بزرگ جهان اسلام آیت‌الله حسن‌زاده و جوادی آملی دیگر نشانه‌های علم‌پروری این شهرستان است، افزود: این شهر به عنوان پیشانی مازندران از شهرهای کلیدی استان لحاظ می‌شود.

فلاح با اعلام اینکه مردم این شهرستان با مشارکت 92 درصدی خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای 24 خرداد برگ زرین دیگری را به نام خود رقم زدند، گفت: در زمینه صنعتی نیز این شهرستان با دارا بودن 46 درصد صنعت مازندران از شهرهای فعالی برخوردار است که نقش بسزایی در کاهش نرخ تورم دارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آمل در زمینه‌ها و شاخص‌های مختلف در مازندران پیشرو بوده و در زمینه توسعه نیز این شهرستان شاخص پیشرفت تلقی می‌شود، ادامه داد: از سایر شهرهای استان دعوت می‌شود تا با مشاهده مسائل مختلف عمومی این شهرستان، از اقدامات انجام شده بازدید کنند.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با تاکید اینکه دولت در مدت زمان کوتاه فعالیت خود کارهای بزرگی را در زمینه داخلی و خارجی انجام داده ابراز داشت: ایجاد وحدت، انسجام، امیدآفرینی و مشارکت مردمی از مهم‌ترین اقدامات دولت بوده و همچنین در زمینه مهار تورم توانست تورم حدود 42 درصدی را کاهش داده و تلاش دارد تا با ادامه روند نزولی تا پایان سال 92 این نرخ را به 23 درصد برساند.

این مسئول با بیان اینکه دیگر اقدام دولت تلاش برای رشد اقتصادی است که می‌خواهیم این رقم زیر صفر را به صفر رسانده و با ارتقای آن تا بالای سه درصد در معیشت مردم موثر باشیم، گفت: در بخش بین‌المللی و خارجی نیز هم‌اکنون دنیای خارج به دنبال ایجاد تعاملات و مذاکرات در زمینه‌های مختلف با ایران هستند.

فلاح‌جلودار با ابراز اینکه مهم‌ترین بخش فعالیت‌های خارجی توافقات و مذاکرات ژنو بود، عنوان کرد: ما به غنی‌سازی خود ادامه خواهیم داد و دولت به دنبال ایجاد شرایط برای رفع تحریم‌ها است.

وی با اعلام اینکه چهار خطه کردن محور مواصلاتی هراز از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است، متذکر شد: بازدیدهای متعددی از این محور داتشیم که خوشبختانه پروژه‌های آن با فعالیت پیمانکاران با جدیت در حال پیشرفت است و امیدواریم تا اواسط سال 93 شاهد بهره‌برداری از بخش‌های زیادی از این محور باشیم.

استاندار مازندران وضعیت برنج‌کاری مازندران در سال زراعی گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و متذکر شد: سعی کردیم تا با رسیدگی به وضعیت واردات برنج، تولیدات داخلی کشاورزان را به مصرف مردم برسانیم.

این مسئول همچنین با اشاره به تولید 2 میلیون تن مرکبات در استان مازندران اذعان داشت: در این زمینه نیز خرید تضمینی را از باغداران آغاز کردیم و همچنین با ذخیره‌سازی میزان مرکبات برای شب عید، صادرات زیادی را از استان مازندران به استان‌های مختلف کشور و حتی کشورهای متعدد داریم.

انتهای پیام/86012/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول