اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته سیاسی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تحریم‌های برداشته شده به نفع آلمان و فرانسه است

مدیر کمیته سیاسی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تحریم‌های برداشته شده به نفع آلمان و فرانسه است.

تحریم‌های برداشته شده به نفع آلمان و فرانسه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منوچهر محمدی امشب در سلسله نشست‌های بزم اندیشه که با موضوع پیدا و پنهان توافق‌نامه ژنو در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: موضوع هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و در واقع بهانه اصلی آنها حمایت ما از مستضعفین جهان و ضدیت ما با استکبار و امپریالیسم است.

وی با بیان اینکه کشور آمریکا براساس دزدی و چپاول شکل گرفته است، ادامه داد: 51 ایالت‌ آمریکا به زور از بومیان گرفته شده و امروز تعداد بومیان در کشور آمریکا بسیار کم است و حتی آنها آمریکای جنوبی را تبدیل به حیات خلوت خود کردند و بعد به دنبال گسترش امپریالیسم در جهان و بویژه منطقه ما بودند.

* تصمیم‌گیرنده‌های اصلی در آمریکا لابی صهیونیست‌ و صنایع نظامی هستند

محمدی خاطرنشان کرد: 100 خانواده ثروتمند آمریکا را شکل دادند که امروز به 50 خانواده رسیده و تمام صنایع نظامی و اقتصادی در اختیار آنها است که اغلب صهیونیست و فراماسون هستند و تصمیم گیرنده اصلی در سیاست‌های آمریکا هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دو گروه در آمریکا تصمیم گیرنده اصلی در این کشور هستند، اضافه کرد: اولین گروه لابی صهیونیست آیپک است که در آمریکا نفوذ فراوانی دارد و حتی هیچ نماینده‌ای بدون چراغ سبز آنها وارد کنگره نمی‌شود و گروه دوم صنایع پیچیده نظامی است که آنها فقط به دنبال ایجاد جنگ در جهان هستند و نکته مهم این است که برای هردو این لابی‌ها مقابله با ایران یک اصل است و براین اساس اوباما جرأت ندارد که بگوید گزینه نظامی روی میز نیست.

محمدی در خصوص مذاکره با آمریکا تصریح کرد: با این کشور نمی‌توان به تفاهم رسید اما می‌شود معامله کرد اما باید سازوکار مذاکرات بین‌المللی را بشناسیم و بدانیم آنها هیچ حقی را به رسمیت نمی‌شناسند و فقط دنبال معامله هستند.

مدیر کمیته سیاسی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما دو بار در قضیه ایران‌گیت و تسخیر لانه جاسوسی  با آمریکا معامله کردیم و چون دستمان پر بود در هر دو زمینه موفق بودیم اما در توافق‌نامه سعدآباد که دستمان خالی بود آن اتفاق رخ داد.

* نتایج توافقنامه ژنو تأسف‌بار است

محمدی بیان داشت: حجت‌الاسلام روحانی به دلیل اینکه دست دولت در پرونده هسته‌ای باز باشد پرونده را به وزارت خارجه سپرد و  دولت در نظر داشت قبل از صد روز این توافق‌نامه حاصل شود و به تیم گفته بودند که دست خالی به تهران برنگردند.

این استاد دانشگاه در خصوص نتایج مذاکرات اخیر گفت: نتایج این مذاکرات تاسف‌بار بود به طوری که آب سنگین اراک به طور کامل تعطیل و همچنین فردو و نطنز باید 20 درصد را تعطیل کنند و ذخایر را به صفر برسانند و حق نداریم در سانتریفیوژهای جدید گاز تزریق کنیم و باید توجه داشت که برای نیروگاهی مانند بوشهر احتیاج به 52 هزار سانتریفیوژ است.

وی ادامه داد: اما آنچه که غرب پذیرفته در نهایت به نفع خود آنها است به طوری که برداشتن تحریم پتروشیمی به نفع آلمان و در حقیقت طلب این کشور از ایران تصفیه می‌شود و در بحث خودرو هم کاملاً به نفع کشور فرانسه است.

محمدی در ارتباط با تحریم‌های نفتی اظهار داشت: ما براساس این توافق‌نامه روزانه توان صادرات یک میلیون بشکه نفت را داریم اما پول آن به حسابی واریز می‌شود که ما فقط حق داریم برای خوراک، دارو و قطعات هواپیما از آن استفاده کنیم.

مدیر کمیته سیاسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان ابراز داشت: این قرارداد در اصل به جای توافق‌نامه یک آتش‌بس است و ما از صد میلیارد دلار پول بلوکه شده ما در نهایت 7 میلیارد آن آزاد می‌شود.

انتهای پیام/2202/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول