اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

به‌کارگیری نابینایان در دل صنعت/تولیدکنندگان ناکارآمدی تحریم را اثبات کردند

شهرک‌ صنعتی عباس‌آباد شهرستان پاکدشت میزبان تولیدکنندگانی است که با به‌کارگیری افرادی روشن‌دل به جهانیان نشان دادند که تحریم‌های آن‌ها ناکارآمد است.

به‌کارگیری نابینایان در دل صنعت/تولیدکنندگان ناکارآمدی تحریم را اثبات کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جمعی از خبرنگاران استان تهران با حضور در شهرک صنعتی عباس‌آباد شهرستان پاکدشت ضمن بازدید از توان تولیدکنندگان ایران اسلامی و بررسی اثرات تحریم بر تولیدکنندگان از مراحل تولید پیچ و مهره در  شرکت «پولاد پیچ کار» بازدید کردند.

در این دیدار صمیمی جمعی از خبرنگاران استان تهران از مراحل تولید پیچ و مهره در کارخانه «پولاد پیچکار» و دانشگاه علمی و کاربردی این شرکت که از مهرماه 92 فعالیت خود را در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت آغاز کرد، بازدید کردند و جویای راه‌های موفقیت عباس حسینی، رئیس هیئت مدیره شرکت «پولاد پیچ کار» شدند.

عباس حسینی، رئیس هیئت ‌مدیره شرکت «پولاد پیچ کار» کارخانه عضو «استصنا»(اتحادیه سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران)؛ در اقدامی خداپسندانه و انسان‌دوستانه، تعدادی از نابینایان انجمن «نگاه روشن» شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در جنوب استان تهران را برای بخش مونتاژ تولید پیچ و مهره و بخش‌های نرم‌افزاری کارخانه، مشغول به کار کرد.

شرکت پولاد «پیچ کار» به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید انواع پیچ، مهره و واشر در ایران، در سال 1364 تأسیس شد و همواره در طی فعالیت مستمر خود به منظور تولید محصولات باکیفیت بالا برای جلب رضایت مشتریان و توسعه و کسب بازارهای داخلی و خارجی تلاش کرده است.

در این بازدید خبرنگاران در جریان مراحل ساخت و پیچ و مهره‌ها قرار گرفتند و با دستگاه‌های این کارخانه آشنا شدند که در حین این بازدید سئوالاتی از سوی خبرنگاران مطرح شد که می‌خوانید:

رئیس هیئت مدیره شرکت «پولاد پیچ کار» در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: کارگران این شرکت سه تیم فوتبال، فوتسال و کاراته را تشکیل داده‌اند که شرکت «پولاد پیچکار» از این تیم‌ها حمایت می کند و قرار است زمانی که تیم گلبال یا فوتبال انجمن «نگاه روشن» جنوب استان تهران به مسابقات جهانی اعزام شدند به عنوان اسپانسر از آنها نیز حمایت مالی کنیم.

عباس حسینی افزود: حدود 400 کارگر در شرکت مشغول به کار هستند که همگی بیمه بوده و حقوق قانونی دریافت می‌کنند و لباس، کفش، دستکش، عینک و تمام وسایل ایمنی در اختیارشان قرار داده شده است که کارگر در محیط کار ایمن باشد.

وی یادآور شد: از این تعداد نیروی شاغل حدود 20 نفر آن‌ها خانم هستند و حدود 10 نفر از بانوان نیز در دفتر مرکزی مشغول به کار هستند.

حسینی در ادامه اضافه کرد: از سال 61 وارد این کار شده‌ام و قبلاً در فضای کوچک‌تری، با حجم کمتری و با سه یا چهار ماشین کار می‌کردیم و پشتکار من و برادرم بود که آن را از سال 72 توسعه دادیم و در کارخانه قدیمی کوچکی کار کردیم که ملک شخصی است و در سال 91 کارخانه بزرگتری را راه‌اندازی کرده و اکنون شرکت «پولاد پیچکار» یکی از بزرگترین کارخانه‌ها بعد از چین قرار دارد.

وی اظهار داشت: 30 سال طول کشید تا به اینجا رسیدیم و سال‌ها در این کارخانه ضرر دادیم و اگر امروز بخواهم چنین شرکتی را از صفر راه‌اندازی کنم و سرمایه داشته باشم، نظیر این شرکت را طی دو سال راه‌اندازی خواهم کرد.

حسینی ادامه داد: در کارخانه یک واحد فنی مهندسی داریم که تعمیر دستگاه‌ها را انجام می‌دهد و سرویس هفتگی، ماهانه و سالانه می‌کند زیرا نباید هیچ یک از ماشین‌ها مستهلک شوند و برخی از ماشین‌آلات را در انبار نگه‌داری می‌کنیم که هر کدام از ماشین‌ها خراب شد، بلافاصله یک ماشین دیگر جایگزین شود و نمی‌گذاریم کار تعطیل شود.

وی تأکید کرد: سن ماشین‌های این کارخانه از 20 سال تا یک سال است و ماشین‌های قدیمی را هم نگه می‌داریم و اجازه نمی‌دهیم از کار بیفتد.

رئیس هیئت ‌مدیره شرکت «پولاد پیچ کار» ادامه داد: این شرکت صادرات دارد ولی پروژه‌های برون مرزی ندارد، چون تولیدکننده پیچ و مهره است و فقط کار صادرات را انجام می‌دهیم؛ اکنون صادراتی صورت نمی‌گیرد ولی چند سال پیش به مصر صادرات داشتیم که بعد از درگیری‌های مصر دیگر این کار انجام نشد.

تحریم به نفع «پولاد پیچ کار» شده است

وی با اشاره به اینکه ثبات قیمت دلار باعث رشد تولید می‌شود و می‌توان برنامه‌ریزی کرد، تصریح کرد: تحریم به نفع ما شده است و از زمانی که تحریم شده کارخانه «پولاد پیچ کار» روز به روز توسعه پیدا کرده و کارگر اضافه کرده‌ایم، زیرا زمانی که دلار و جنس گران شود برای واردکننده صرف نمی‌کند که از چین پیچ و مهره را با دلار 3 هزار تومان خریداری کند؛ زمانی که دلار ارزان بود واردکننده‌ها پیچ و مهره را خریداری می‌کردند و زیر قیمت تولیدات داخلی آنها را می‌فروختند و بازار را اشباع کرده بودند، ولی با این حال آن زمان هم ما کار خود را انجام می‌دادیم زیرا کار ما خاص است و کشور چین نمی‌تواند با کیفیت تولیدات «پولاد پیچ‌کار» پیچ و مهره تولید کند و روتین و معمولی کار می‌کند.

حسینی گفت: چین برای بازار کار می‌کند ولی ما سفارشی کار می‌کنیم، مثلاً برخی شرکت‌ها پیچ نسوز می‌خواهند که در دمای 850 درجه کیفیتش را از دست ندهد که این نوع پیچ را چین نمی‌تواند تولید کند و اگر هم تولید کند قیمت بسیار بالایی دارد.

وی اضافه کرد: پیچ‌های تولیدی این کارخانه نسبت به چین گران‌تر تمام می‌شود و به همین دلیل اروپایی‌ها بیشتر مایلند با چین کار کنند؛ حدوداً قیمت تولیدات این شرکت 30 تا 40 درصد بالاتر از تولیدات چین است و چون قیمت محصولات ما بالاست اروپایی‌ها با ما کار نمی‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت «پولاد پیچ‌کار» در ارتباط با توسعه این شرکت اظهار داشت: فعلاً برنامه‌ای برای توسعه شرکت ندارم و توانایی بیشتر از این را هم ندارم و توانم در همین حد است، من یک نفرم و 400 نفر دیگر را در حال حاضر ساپورت می‌کنم.

وی افزود: برای آینده شرکت برنامه داریم ولی نمی‌خواهم بیشتر از این شرکت را توسعه دهم چون برایم سخت است و سرمایه هنگفتی می‌خواهد، البته پیچ و مهره، ماشین‌آلات و روش تولید آن در تمام دنیا همین است و شاید در بعضی اوقات ضعیف‌تر از ما باشند، مثلاً در بخش CNC ما قوی هستیم و هیچ شرکتی با CNC پیچ و مهره برش نمی‌زند و با ماشین‌آلات قدیمی کار می‌کنند ولی ما برای اینکه کیفیت کار بالا برود از این دستگاه استفاده می کنیم، حتی در کارخانه آزمایشگاه و واحد کنترل داریم و این در حالی است که در چین کارخانه‌ای را بازدید کردم که واحد کنترل و آزمایشگاه نداشت.

حسینی در ارتباط با با تولید پیچ و مهره گفت: اکثراً پیچ و مهره‌ها باید به صورت استاندارد تولید شود ولی گاهی پیش می‌آید که یک پروژه نیاز به پیچ و مهره خاص دارد که آن‌ها را به صورت سفارشی تولید می‌کنیم و غالب‌های جدید برای آن‌ها ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در کارخانه پیچ‌های شش متری هم تولید می‌کنیم که قبلاً از درگیری‌های سوریه برای آن‌ها می‌فرستادیم؛ در مجموع تنوع کاری بالایی داریم و بسته‌بندی‌های چوبی محصولات ما با هزینه بالاتری برای اینکه رضایت مشتری را جلب کنیم انجام می‌شود ولی چین از کارتن‌های ضعیف برای بسته‌بندی استفاده می‌کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت «پولاد پیچ‌کار» در ادامه تصریح کرد: سه مدل ماشین سخت کاری در کارخانه داریم و بیشتر دستگاه‌های کارخانه چینی است ولی دستگاه آلمانی هم داریم.

وی در ارتباط با با نیروی کار عنوان داشت: نیروی کار ایرانی با نیروی کار چینی متفاوت است، یک کارگر چینی به اندازه 10 نفر کارگر ایرانی کار می‌کند و برای کار ساخته شده است، البته اکنون چین از هندوستان کارگر می‌آورد.

حسینی در خصوص تولید روزانه شرکت «پولاد پیچ‌کار» افزود: تولید روزانه کارخانه ما بستگی به سایز پیچ و مهره‌ها دارد و اگر سایز کوچک باشد روزانه 2 هزار و 500 پیچ و مهره اگر سایز بزرگ باشد یک‌هزار و 500 تا تولید می‌کنیم.

وی در ارتباط با آموزش کارآفرینی و در اختیار گذاشتن تجربیات 30 ساله‌اش به دیگران گفت: انشاءالله تصمیم دارم که به راهکارهای موفقیتم بپردازم و یک کتاب در این خصوص به چاپ برسانم.

رئیس هیئت مدیره شرکت «پولاد پیچ‌کار» در ارتباط با نقش تبلیغات در توسعه شرکت بیان داشت: تبلیغات ما با بسیاری از شرکت‌ها فرق می‌کند، چون تولیدات ما مصرف عمومی ندارد و نیازی به تبلیغات رسانه‌ای نیست، ما فقط باید با شرکت‌هایی که استفاده‌کننده پیچ و مهره‌اند ارتباط داشته باشیم و اکنون «پولاد پیچ‌کار» شناخته شده و یک برند است که اروپایی‌ها نیز آن را می‌شناسند.

وی در ارتباط با راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی «پولاد پیچ‌کار» گفت: از آنجایی که می‌دانید پیچ و مهره مادر صنعت بوده و بدون آن صنعت فلج است؛ این موضوع باعث شد که هجوم دانشجو برای بازدید از کارخانه ما زیاد شود.

حسینی ادامه داد: دانشجوهای زیادی برای کسب اطلاعات از پیچ و مهره به فراخور موضوع درسی خود و کارآموزی به کارخانه ما مراجعه می‌‌کردند، زیرا بسیاری از دانشجوهای صنعتی ما نمی‌‌دانند پیچ گرد است یا دراز؛ در همین رابطه به همکاران خود گفتم از این به بعد هر دانشجویی که به کارخانه ما مراجعه کرد، بیشتر به او بهاء بدهید و اطلاعات بیشتری به دانشجو بدهید تا این موضوع که پیچ چیست؟ و مهره کدام است؟ در ذهن دانشجو بماند تا وقتی فارغ‌‌التحصیل شد و برای کار مراجعه کرد، این موارد را بداند.

وی یادآور شد: امسال به عنوان سال شروع کار دانشگاه، حدود 300 نفر در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که در سه رشته حسابداری، جوشکاری و مکانیک تحصیل می‌کنند و از بهمن ماه رشته مدیریت صنعتی و حسابداری در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

انتهای پیام/2462/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول