اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‌بار صورت می‌گیرد

راه‌اندازی درمانگاه تخصصی پزشکان در فهرج

رئیس شبکه بهداشت و درمان فهرج گفت: برای نخستین ‌بار مرکز رادیولوژی و درمانگاه تخصصی پزشکان متخصص در فهرج راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی درمانگاه تخصصی پزشکان در فهرج

منصور جلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج با بیان اینکه برای نخستین ‌بار مرکز رادیولوژی و درمانگاه تخصصی پزشکان متخصص در فهرج راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: در این درمانگاه سه پزشک متخصص قلب، داخلی و زنان و زایمان به مدت سه روز در هفته خدمات پزشکی به مردم ارائه می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فهرج از تجهیز این شهرستان به یک دستگاه سل‌کانتر برای آزمایشگاه این شهرستان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این دستگاه خدمات‌رسانی به مردم این منطقه آسان  و آزمایش‌های قبل از ازدواج در همین شهرستان انجام و از طی مسافت زوج‌های جوان به شهرستان‌های مجاور جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات و پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده برای راه‌اندازی مرکز رادیولوژی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فهرج گفت: اقدامات لازم برای خرید یک دستگاه رادیولوژی انجام شده است و به دنبال اخذ مجوزهای لازم هستیم و تا ششم دی ماه این مرکز برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم منطقه راه‌اندازی می‌شود. 

به گزارش فارس، فهرج با جمعیت حدود 68 هزار نفر در  دل کویر و شرق استان کرمان قرار دارد و ساکنان این شهرستان به علت نبود پزشک متخصص و بیمارستان باید مسافت 260 کیلومتری را تا مرکز استان طی و یا به شهرستان بم مراجعه کنند.

همچنین قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده ترانزیتی کرمان به سیستان و بلوچستان که یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های کشور به علت یک‌بانده بودن است و بسیاری از مجروحان تصادفات این محور به دلیل بعد مسافت و نبود بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

احداث بیمارستان 32 تختخوابی در این شهرستان از مصوبات سفر دولت دهم به استان کرمان بوده است که در شهریور ماه سال جاری کلنگ‌زنی شد، اما تاکنون هیچ اقدام عملی برای ساخت آن صورت نگرفته است.

انتهای پیام/80013/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول