اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی کرمان عنوان کرد

ضرورت درمان دردهای مزمن در درمانگاه تخصصی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: درمانگاه درد در راستای درمان دردهای فک، صورت و سر برای شناسایی، تشخیص و درمان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه‌اندازی شده است.

ضرورت درمان دردهای مزمن در درمانگاه تخصصی

محمدرضا زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به وجود درمانگاه درد در دانشگاه‌ علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: این درمانگاه از تیرماه سال 1390 در راستای درمان دردهای فک، صورت و سر برای شناسایی، تشخیص و درمان در کرمان راه‌اندازی شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: بیشتر مراجعه کنندگان به این درمانگاه بیمارانی با دردهای مزمن در ناحیه صورت، فک و یا با سردردهای مزمن هستند که در درمان خود جواب نگرفتند.

این متخصص بیماری‌های دهان با بیان اینکه «علم درد» علم جوانی در دنیا است، خاطر نشان کرد: در دو دهه اخیر دردهای دهان، سر و صورت به یک رشته مستقل تخصصی برای دندانپزشکان و یک رشته فوق تخصصی برای متخصصان بیماری‌های دهان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 10 دانشگاه در آمریکا و یک دانشگاه در کانادا دوره‌های آموزشی را در زمینه درمان دردهای ناحیه، سر، صورت و فک ارائه می‌دهند و این رشته بسیار جوان است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: تمام پروتکل‌های درمانی که در حال حاضر در معتبرترین درمانگاه‌های دنیا در این زمینه وجود دارد در کرمان نیز ارائه می‌شود و این امر موجب شده است تا درمانگاه کرمان در مقایسه با سایر مراکز درد کشور منحصر به فرد باشد.

زارعی عنوان کرد: در درمانگاه درد کرمان تمام دردهای این ناحیه از بدن مورد ارزیابی و  شناسایی قرار می‌گیرند و سپس درمان می‌شود که نتیجه درمان نیز بهتر است.

وی بیان داشت: به صورت سنتی دردهای ناحیه سر و صورت در مراکز مغز و اعصاب و قسمتی که مربوط به دهان و دندان است در درمانگاه‌های دندانپزشکی درمان می‌شوند.

زارعی ادامه داد: در حال حاضر نیز شاهد هستیم در بعضی از دانشکده‌های دندانپزشکی کشور، درمانگاه‌های درد وجود دارد و سعی می‌کنند که دردهای این ناحیه از بدن را درمان کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه معاینه اولیه بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه حدود یک ساعت و نیم است، گفت: در این معاینه منابع درد در سر و گردن، دندان‌ها، عملکرد مفصل فک، عملکرد اعصاب حسی و خواب بیمار مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در معاینه اولیه آزمو‌ن‌های اضطراب و استرس نیز گرفته می‌شود، گفت: درد مزمن موجب مختل شدن خواب می‌شود که مختل شدن خواب سبب تشدید درد است.

زارعی اظهار داشت: آن چه که به ما کمک می‌کند و در درمانگاه‌های درد در دنیا وجود دارد، وجود یک لابراتوآر خواب در دانشگاه است که مقدمات راه‌اندازی آن در دانشگاه پزشکی در حال فراهم شدن است تا اختلال خواب بیمارانی که به این بیماری مبتلا هستند، درمان شود.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول