اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از تجهیزات پزشکی ایرانی

17 درمانگاه خارجی تجهیز شدند

یکی از فعالین عرصه ساخت تجهیزات پزشکی کشور از تجهیز 17 درمانگاه خارجی با استفاده از وسایل و امکانات پزشکی ایرانی خبر داد.

17 درمانگاه خارجی تجهیز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ضرغام ضرغامی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی  تجهیزات پزشکی در رشت با اشاره به اینکه شرکت پارس‌مدال 55 ست جراحی را در داخل کشور تولید می‌کند اظهار کرد: این ست جراحی بالغ بر یک‌هزار  نوع ابزار پزشکی ویژه اتاق عمل است.

وی مسئله نقدینگی و بازگشت دیرهنگام سرمایه با توجه تغییر قیمت ارز را بزرگ‌ترین مشکل تولید کنندگان داخلی دانست.

این مسئول تهیه برخی مواد اولیه مانند استیل و سمباده در داخل کشور را سخت عنوان کرد و گفت: نبود نظارت کافی بر کار تولیدکنندگان موجب شده برخی از آنها با وارد کردن کالای نامرغوب از چین و پاکستان به عرصه تولید داخلی ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه صادرات تجهیزات پزشکی در کشور با مشکل مواجه است، افزود: نامشخص بودن قیمت تمام شده کار صادرات را سخت می‌کند.

مدیر کارخانه تولیدی تجهیزات پزشکی پارس مدال تهران، پایین بودن قیمت تجهیزات داخلی را موجب رقابت با تولیدات مشابه خارجی خواند و از تجهیز 17 درمانگاه خارجی با استفاده از تجهیزات پزشکی ایرانی خبر داد.

وی این درمانگاه‌ها را در برخی از کشورها مانند سوئیس، بروکسل و آمریکا ذکر کرد و یادآور شد: بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بیشترین استفاده را از تولیدات داخلی دارند.

ضرغامی بیمارستان‌های خصوصی گیلان را یکی از بهترین مشتریان محصولات کارخانه پارس‌مدال معرفی کرد.  

وی ورود بانوان تحصیل‌کرده به عرصه تولید تجهیزات پزشکی را موجب رقابت بیشتر در امر تولیدات داخلی دانست.

این مسئول خواستار همکاری بیشتر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با کارخانه‌های تولید تجهیزات پزشکی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی شد.

وی یادآور شد: بسیاری از جراحان ایرانی به دلیل اینکه سال‌ها با ابزار خارجی سر و کار داشته‌اند کمتر به تولید داخلی تجهیزات پزشکی اعتماد می‌کنند که این امر نیز یکی دیگر از مشکلات تولید کنندگان است.

انتهای پیام/84002/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول