اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

چند‌نرخی بودن ارز رانت‌ را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چند‌نرخی بودن ارز سبب بروز مشکلات بسیاری می‌شود و رانت‌خواری را در جامعه افزایش می‌دهد.

چند‌نرخی بودن ارز رانت‌ را افزایش می‌دهد

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اصفهان اظهار کرد: زمانی که ظرف مدت شش ماه قیمت ارز در ایران دو برابر شد و ارزش پول ملی به یک‌چهارم رسید، شخصی به میزانی که برخی از مسئولان در زمان سقوط قیمت ارز تعجب کردند، نسبت به این موضوع ابراز تأسف و تعجب نکرد.

وی با بیان اینکه این اظهار نظر‌ها در حالی صورت گرفت که بازار به سمت حالت نخست خود در حال بازگشت بود و این موضوع سبب شد تا جلوی آن گرفته شود، ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در اقدامی مشابه در حالی که هنوز قیمت مرغ به هفت هزار تومان نرسیده بود، با بیان اینکه قیمت مرغ را روی هفت هزار تومان ثابت نگه می‌داریم سبب شد تا فروشندگان به راحتی قیمت مرغ را بالا ببرند و به کیلویی هفت هزار تومان برسانند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سایر بخش‌ها مدتی است که قیمت‌ها کنترل شده و سیر صعودی به خود نگرفته است و این موضوع همین سبب شده تا از التهاب و نا‌بسامانی‌های بازار تا حدودی کاسته شود.

وی افزود: با وجود اینکه دولت گفته بود که پس از 100 روز از فعالیتش، وضعیت کشور را در عرصه‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌کند، اما این فرصت برای تصمیم‌گیری و قضاوت مدت کوتاهی است و در 100 روز نمی‌توان اوضاع را کنترل کرد و امور را سر و سامان داد.

موسوی‌لارگانی همچنین با اشاره به تک‌نرخی شدن قیمت ارز تاکید کرد: چند‌نرخی بودن ارز سبب بروز مشکلات بسیاری می‌شود و رانت‌خواری را در جامعه افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عده‌ای به بهانه ورود کالا‌های اساسی از ارز‌های تخصیصی استفاده می‌کنند و همین امر سبب سوء‌استفاده عده‌ای خاص می‌شود، اضافه کرد: در صورتیکه ارز تک‌نرخی باشد از بسیاری از تخلفات جلوگیری شده و امیدواریم وعده دولتمردان در این زمینه عملی شود.

*‌ دولت در زمینه سیاست بین‌الملل خوب کار کرد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در زمینه شعار‌های سیاست بین‌الملل خود خوب عمل کرده و قرار است طی روز‌های آینده برخی از اقدامات دولت از رسانه ملی پخش شود.

وی اظهار کرد: در مدیریت داخلی کشور برخی از تغییرات و جا‌به‌جایی‌ها مناسب نبوده و دولت در تغییر برخی مدیران با تجربه شتابزده عمل کرده است.

موسوی‌لارگانی ضمن تاکید بر اینکه دولت می‌توانست در ایجاد تغییرات مدیریتی خود با تأمل و آرامش بیشتری عمل کند، ادامه داد: در کنار این موضوع که دولت برخی مدیران با تجربه را از پست‌های مدیریتی برداشت، برخی افرادی را نیز که در فتنه 88 فعال بودند در برخی سمت‌ها به کار گرفته که این موضوع مورد تأیید مجلس نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی در دولت دهم یکی از منتقدان اصلی اعلام آمار‌های اشتغال توسط دولت بود و معتقد بود این آمار‌ها در جامعه هیچ نماد عینی ندارد.

انتهای پیام/2301/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول