اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

دولت اخطار مجلس را جدی بگیرد

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر اقتصاد به دلیل توجیه سخنان رئیس بانک مرکزی از مجلس اخطار گرفت.

دولت اخطار مجلس را جدی بگیرد

علی‌اصغر زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر درباره اتفاقات صحن علنی مجلس در روز یکشنبه که منجر به ارائه نخستین اخطار مجلس به وزیر اقتصاد دولت یازدهم شد، اظهار داشت: رئیس بانک مرکزی در شرایط حساسی از کشور موضوعی را مطرح کرد که منجر به ایجاد جو روانی در بازار ارز شد.

وی تصریح کرد: این اظهارات از سوی کارشناسان مورد نقد قرار گرفته و اثرات منفی در بازار داشته است.

این نماینده مجلس افزود: به همین دلیل برخی از نمایندگان در چارچوب وظایف و اختیاراتی که دارند، وزیر اقتصاد را احضار و از وی درباره اظهارات رئیس بانک مرکزی سئوال کردند.

زارعی در پاسخ به این پرسش که عده‌ای می‌گویند اظهارات رئیس بانک مرکزی ارتباطی با وزیر اقتصاد نداشته و نباید مجلس این گونه در برابر وزیر اقتصاد جبهه‌گیری می‌کرد، گفت: وزیر اقتصاد عالی‌ترین مقام اقتصادی دولت است و اگر از او درباره مسائل اقتصادی سئوال نشود، چه کسی باید پاسخگو باشد؟

وی افزود: از سوی دیگر رأی نمایندگان به این دلیل بود که وزیر اقتصاد سخنان رئیس بانک مرکزی را توجیه کرد. اگر ایشان می‌گفت که سخنان آقای سیف اشتباه بوده، مجلس رأی دیگری می‌داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت افزود: از سوی دیگر برخی می‌گویند در ابتدای کار دولت نباید وزرا را احضار و از آنها سئوال کند که این حرف نیز چارچوب و منطق قانونی ندارد.

زارعی تاکید کرد: نمایندگان مردم نمی‌توانند در برابر اشتباه سکوت کنند و صحیح نیست که بگوییم چون تازه اول کار است، ما از اشتباهات چشم‌پوشی می‌کنیم.

*دولت اخطار مجلس را جدی بگیرد

وی با بیان اینکه دولت باید اخطار مجلس را جدی بگیرد، اظهار داشت: اقدام مجلس نشان‌دهنده این است که با دقت همه مسائل کشور و عملکرد دولت را رصد کرده و اگر در جایی اشتباه و یا کاستی را مشاهده کند، بلافاصله موضوع را تذکر خواهد داد که این امر به طور قطع به سود دولت خواهد بود.

زارعی در پایان گفت: وزیر اقتصاد در زمان رأی اعتماد بیشترین رأی را از مجلس گرفت و همین نمایندگان روز یکشنبه به همین وزیر تذکر دادند و این امر نشان می‌دهد که مجلس به دنبال مانع‌تراشی در کار دولت نیست.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول