اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا:

بخشی از اعلامیه حقوق بشر بر اساس آیات قرآن تنظیم شده است

رئیس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا بسیاری از مفاد اعلامیه حقوق بشر را متناسب با آیات قرآن بر‌شمرد.

بخشی از اعلامیه حقوق بشر بر اساس آیات قرآن تنظیم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود جلالی پیش از ظهر امروز در همایش «نقد و بررسی قانون مجازات اسلامی از نگاه حقوق بشر» گفت: آیات و روایات بسیاری هست که از حقوق انسان‌ها دفاع می‌کند و قرآن به انسان دید کرامت ذاتی دارد و همه را با هم برابر می‌داند.

وی اظهار کرد: بخشی از بیانیه حقوق بشر نیز به موضوع کرامت انسان‌ها می‌پردازد و از نگاه امیرالمومنین (ع) اگر حقوق انسان‌ها به طور شایسته رسیدگی شود، حقوق خداوند نیز به خوبی ایفا خواهد شد.

رئیس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا تصریح کرد: قانون مجازات اسلامی ایران به شدت به اعلامیه حقوق بشر نزدیک‌تر است و ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای دنیا عضویت در این اعلامیه و کنوانسیون را پذیرفت و از نظر تاریخی نیز هیچ کشوری به اندازه ایران قدمت حقوق بشری ندارد.

وی افزود: تمامی دولت‌ها ملزم به رعایت مفاد این اعلامیه هستند و بخشی از این اعلامیه در قانون اساسی ایران مورد تاکید قرار گرفته است.

جلالی "نلسون ماندلا" را یکی از افراد فعال در زمینه حقوق بشر در جهان خواند که توانست روح اعلامیه حقوق بشر را به صورت زبانی و عملی اجرایی سازد و ادامه داد: حقوق بشر تنها مخصوص شهرها و کشورهای بزرگ نیست و این اعلامیه برای همه انسان‌ها برنامه‌هایی ارایه کرده است.

وی در نقد و بررسی قانون مجازات اسلامی از نگاه حقوق بشر اضافه کرد: هیچ قانونی بی نقض نیست، اما وقتی ابلاغ می‌شود روی آن بحث و تبادل نظر می‌گردد و پس از آن بسیاری از مشکلات آن رفع می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا گفت: ملاک ارزیابی در دنیا اسناد حقوق بشری است که کشور ما نیز آن را تصویب کرده و تحویل و تحول در نظام اسلام جمهوری اسلامی به طور کامل با این اسناد همخوانی دارد و همسو است.

انتهای پیام/63031/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول