اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

مدعیان حقوق بشر غرق در خون مستضعفان جهانند

امام جمعه خورموج گفت: تمام وجود آن‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند غرق در خون محرومان و مستضعفان در سراسر عالم است.

مدعیان حقوق بشر غرق در خون مستضعفان جهانند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خورموج با سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از فلسفه‌ها و حکمت‌های اصلی برگزاری نماز جمعه در هر هفته توصیه به تقوای الهی است که خطیب نماز جمعه موظف است در هر دو خطبه از نمازش مردم را به رعایت تقوای خدا سفارش و توصیه کند.

امام جمعه خورموج میلاد فرخنده پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر(ع) را به شیعیان جهان تبریک گفت.

امام جمعه خورموج به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و یادآور شد: 16 آذر یادآور حماسه سه دانشجو بعد از کودتای ننگین 28 مرداد و سفر نیکسون یکی از عوامل استکبار به ایران برای ارزیابی نتیجه کودتای 28 مردادماه است که دانشجویان علیه ورود او و علیه نظام استبدادی، ستم‌شاهی و نظام استکباری تظاهرات کردند.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این تظاهرات سه نفر از دانشجویان عزیز در این راه به شهادت رسیدند و روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.

امام جمعه خورموج گفت: روز 16 آذرماه سال 32 یادآور شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران شهیدان شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌‌نیا است.

مصلح گفت: جنبش دانشجویی در ایران اسلامی در طول 60 سال گذشته همواره با سه ویژگی و سه شاخصه همراه بوده است که دانشجو همواره باید این شاخصه‌ها را برای خود حفظ کند.

وی با بیان اینکه قشر دانشجویی قشر عظیمی از جامعه است، افزود: قشر دانشجویی امید حال و آینده کشور بوده و تاثیرگذار در همه مسائل کشور هستند.

مصلح خاطرنشان کرد: شاخصه نخست دانشجو استبدادستیزی بوده و باید باشد، دومین شاخص جنبش دانشجویی بر اساس تکلیف انقلابی و دینی توام با تلاش در صحنه جهاد علمی و تحصیل علم باید تحقیق باشد و همیشه تلاش کند تا کشور را از هر جهت خودکفا گرداند.

مصلح یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار اساتید و دانشجویان می‎فرمایند «دانشجویی که اصلاً نفهمد در دنیا چه می‌‎گذرد این دانشجو، دانشجوی زمان خودش نیست، دانشجو باید احساس، درک و تحلیل سیاسی داشته باشد.»

وی افزود: چیزی که امام حسن مجتبی (ع) را شکست داد نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و مردم تحلیل سیاسی نداشتند و چیزی که فتنه خوارج را به وجود آورد و امیرالمومنین (ع) را آن‌طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را این‌گونه مظلوم کرد نبودن تحلیل سیاسی در مردم زمانشان بود.

امام جمعه خورموج گفت: شعار همیشگی که برای قشر جوان دانش‌آموز و دانشجو داشته‌ایم و برگرفته از فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری است، تحصیل است.

وی استفاده از تکنولوژی‌های روز در بین دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: دانشجویان صرفاً دنبال گرفتن مدرک نباشند بلکه دنبال تحصیل، تخصص و بالا بردن معلومات خود و اهل مطالعه و خواندن کتاب باشند.

مصلح افزود: تهذیب نفس، بالا بردن ایمان، تقوا، خودسازی از موضوعات مهم برای دانشجو و دانش‌آموز بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است.

مصلح یادآور شد: روز هفتم صفر همزمان با میلاد فرخنده امام موسی کاظم (ع) مراسم باشکوهی در مسجد الغدیر شهر خورموج با سخنرانی حجت‌الاسلام راشد یزدی برگزار می‌شود.

وی با تسلیت سالروز آیت‌الله مرعشی نجفی به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: شورای انقلاب فرهنگی برای ساماندهی فرهنگی کشور و تحقق انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند زیرا انقلاب ما انقلاب فرهنگی است.

مصلح به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: متاسفانه از این عنوان حقوق بشر علیه جهان سوم، ملل محروم و مستضعف، مسلمانان و کشور انقلابی ایران استفاده می‌کنند.

امام جمعه خورموج افزود: تمام وجود آن‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند غرق در خون محرومین و مستضعفین در سراسر عالم است.

وی خطاب به استکبار گفت: شما در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان، بحرین و عربستان و سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی چه کار می‌کنید باز هم بی‌شرمانه می‌نشینند و اعلامیه می‌دهید که جمهوری اسلامی حقوق بشر را در کشورش رعایت نمی‌کند.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه اگر نقض حقوق بشری وجود دارد، کشورهای اروپایی در سرلوحه قضیه قرار دارند، تصریح کرد: سراپای آن‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند نقض حقوق بشر در طول تاریخ عمرشان است از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی و این‌ها چه کار به دیگر کشورها در آفریقا، خاورمیانه و کشورهای مسلمان دارند.

انتهای پیام/66001/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول