اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر یزد:

ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد نگران کننده است

نایب رئیس شورای شهر یزد، ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق مختلف شهر یزد را نگران کننده خواند و گفت: این قبیل ساخت و سازها، آینده شهر را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای شهر یزد با اشاره به تخلفات ساخت و ساز در یزد، این معضل را از مهم‌ترین مسائل شهر یزد اعلام کرد.

وی بیان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز، به طور قطع در آینده شهر را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد گرچه هم‌اکنون نیز شهر آسیب‌های بسیاری به لحاظ عمرانی و فرهنگی و مهندسی از این بابت دیده است.

مطهریان، مهم‌ترین عامل عدم اخذ پروانه ساختمانی توسط مردم را معطلی و بالا بودن بهای خدمات آن ذکر کرد و بیان داشت: مقدار پرداختی که مردم باید بابت تعرفه نظام مهندسی بدهند در برخی موارد تا چند برابر تعرفه‌ای است که به شهرداری پرداخت می‌کنند در حالی که خدمات شهرداری در مقایسه با خدمات نظام مهندسی بیشتر است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تعامل بیشتر بین شهرداری و نظام مهندسی و پایین آمدن سطح توقعات هر دو طرف، شاهد کاهش تخلفات ساختمانی و بالا رفتن امنیت روانی مردم در شهر باشیم.

نایب رئیس شورای شهر یزد همچنین بیان کرد: نمی‌توان تعرفه‌هایی که در تهران و شهرهای بزرگ از مردم گرفته می‌شود را در شهرهای کوچک‌تر مانند یزد هم گرفت زیر ارزش افزوده‌ در شهرهای بزرگ به مراتب بیشتر از یزد است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به ایجاد تعامل بیشتر بین شورا، شهرداری و سازمان نظام مهندسی استان یزد اظهار داشت: نظام مهندسی باید به مالک و مردم خدمت بدهد و ایجاد و افزایش تعرفه نظام مهندسی به این علت است که مالک احساس کند نظام مهندسی مشاور خوبی برای ساخت و سازهای اصولی برای آنان است.

سید حسین اعلایی با بیان اینکه نرخ خدمات نظام مهندسی تنها در یزد به این میزان است، افزود: با مذاکرات قبلی با شورا در مورد بعضی اقشار تخفیف‌هایی اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت نظام مهندسی در راستای کاهش تخلفات ساختمانی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای اقشار کم درآمد همچنین کاهش تخلفات، آژانس خیران مهندسی تشکیل شده است.

اعلایی ادامه داد: در صورتی که مالکان از سازه‌های مناسب و به روز در ساخت و ساز خود استفاده کنند، شامل تخفیف تعرفه نظام مهندسی خواهند شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تاکید بر نظارت مضاعف و کیفی‌تر در شهر، خواستار معرفی نماینده شورا و شهرداری در کارگروه نظارت مضاعف شد.

وی خاطرنشان کرد: نظام مهندسی با تدابیری که اندیشیده، زمان صدور پروانه ساختمان را کاهش خواهد داد و قرار است دفاتر کارگزاری با نظام مهندسی هماهنگ شوند و از طریق سایت و سیستم کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول