اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اداری کجور:

ساخت و ساز غیرمجاز در بخش «کجور» نگران‌کننده است

عضو شورای اداری کجور نوشهر با ابراز نگرانی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کجور خبر داد و گفت: تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز در بخش کجور نگران‌کننده است.

ساخت و ساز غیرمجاز در بخش «کجور» نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، نادر موسوی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی و منابع آب در کجور با ابراز نگرانی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کجور گفت: تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز در بخش کجور نگران‌کننده است.

وی افزود: یکی از عوامل موثر در ساخت و سازهای غیرمجاز این است که نتوانستیم برای زمین‌های موجود یک تعریف درست و حسابی داشته باشیم.

بخشدار کجور با بیان اینکه وضعیت طرح هادی باید در بخش کجور تعیین شود بیان داشت: 70 درصد کجور فاقد طرح هادی است و این منجر به تغییر کاربری می‌شود بنابراین باید وضعیت طرح هادی در بخش کجور تعیین شود.

موسوی‌زاده تصریح کرد: زمینی با وسعت 4 هزار متر در کجور وجود دارد که بنیاد آن را در طرح هادی قرار داد اما جهادکشاورزی به دلیل آن‌که این زمین‌ها دارای سند نیستند این طرح را پذیرا نیست و ضرورت دارد تا مصوبه‌ای برای رفع آن انجام شود.

وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای شهرک دامپروری کجور هزینه شده است اظهار داشت: برای رفع مشکلات این شهرک چندین جلسه برگزار شد و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته پیشرفت فیزیکی در آن دیده نشد و اصلا مشخص نیست چه کسانی سهام‌دار این شهرک هستند.

بخشدار کجور درباره اراضی شیب‌دار در کجور افزود: اگر قرار است از تغییر کاربری جلوگیری شود مستلزم برخورد جدی با مسببان آن است.

وی تصریح کرد: زمین‌هایی با وسعت 80 هکتار در چند روستای بخش کجور از سوی وزارت نیرو خریداری شده است که این امر بر نگرانی‌ها درباره تغییر کاربری افزوده است و باید نسبت به این مسئله چاره‌‌‌اندیشی شود.

انتهای پیام/86019/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول