اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

قانون تکلیف همه را در خصوص ساخت ‌و سازهای غیرمجاز مشخص کرده است

فرماندار دماوند گفت: قانون تکلیف همه دستگاه‌ها و نهادها را در خصوص مبارزه با ساخت ‌و سازهای غیرمجاز مشخص کرده است.

قانون تکلیف همه را در خصوص ساخت ‌و سازهای غیرمجاز مشخص کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ناصر محمودی‌فرد ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان دماوند بیان کرد: فرمانداری و شورای تأمین شهرستان دماوند تنها وظیفه نظارتی دارند و قرار نیست در جایگاه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی عمل کنیم.

وی به لزوم همگرایی و هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان اشاره کرد و افزود: بسیاری از مشکلات در صدور مجوزها و استعلام‌ها با هماهنگی و همکاری حل خواهد شد و از این طریق می‌توان از صدور مجوزهای نادرست جلوگیری کرد.

محمودی‌فرد ادامه داد: دستگاه‌های خدمات‌رسان به عنوان بسترسازان سهولت کار باید مراقب باشند تا در جایی که کار قانونی است و مجوزها بر اساس استعلام‌ها و بدون تخلف دریافت شده، جلوی کار قانونی را نگیرند و افراد را وادار به تخلف نکنند.

وی اضافه کرد:‌ از سوی دیگر، باید در خصوص تخلف در صدور مجوزهای بدون استعلامات قانونی نیز مراقبت صورت گیرد و جلوی فعالیت غیرقانونی متخلفان در این زمینه نیز گرفته و با متخلفان برخورد شود.

رئیس ستاد مبارزه با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز شهرستان دماوند ارائه خدمات در چارچوب قانون را وظیفه همه دستگاه‌های خدمات‎رسان خواند و اظهار کرد: ‌سخت‌گیری‎های خارج از چارچوب قانون نیز ممنوع بوده و باید دقت بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه همه به وظایف خود بر اساس قانون عمل کنند، گفت:‌ این یک کار جمعی است و همه دستگاه‌ها باید با هم مشارکت و همکاری داشته باشند و هر کس با عمل به وظایف قانونی خود، در این جریان شرکت داشته باشد.

محمودی‌فرد در ادامه یکی دیگر از مسائل ستاد مبارزه با ساخت‎وسازهای غیرمجاز شهرستان را انبوه‌سازان مسکن برشمرد و بیان کرد: پیش‌فروش آپارتمان‌های انبوه‌سازی، حتماً با رعایت دستورالعمل‌های انبوه‌سازی انجام شود که زیانی به شهر و به افرادی که وارد این موضوع شده‌اند نیز وارد نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه، به حساسیت دفتر مقام معظم رهبری در خصوص مبحث ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و زمین‎خواری اشاره و اظهار کرد: حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای طی نامه‌ای به استاندار تهران، مشکلات را مطرح کرده و نکاتی را متذکر شدند.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: استاندار تهران نیز بر همین اساس، دستور تشکیل ستاد مبارزه با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز را صادر کردند که اولین جلسه آن در روز شنبه هفته جاری برگزار شد.

محمودی‌فرد ادامه داد: طی این جلسه، با توجه به اهمیت و رواج ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در شمال شرق استان تهران و به ‌ویژه در شهرستان دماوند، مقرر شد تا شهرستان دماوند به نمایندگی از شرق و شهریار به نمایندگی از غرب استان تهران، از این پس در جلسات ستاد استان تهران حضور داشته باشند.

وی حضور این شهرستان در جلسات ستاد استانی را بهترین فرصت برای طرح مسایل و مشکلات مربوط به آن حوزه خواند و تصریح کرد: مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز مشکل یک دستگاه یا مشکل شهرستان دماوند نیست، بلکه مشکل ملی و کشوری است.

رئیس ستاد مبارزه با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در شهرستان دماوند، دیگر خروجی جلسه ستاد مبارزه با ساخت ‌و سازهای غیرمجاز استان تهران را تشکیل ستادهای شهرستانی در اسرع وقت و برگزاری جلسات آن خواند و خاطرنشان کرد: بر همین اساس، اعضای ستاد شهرستان را بر اساس ابلاغ ستاد استان تهران، گرد هم آوردیم و اولین جلسه ستاد برای طرح و بررسی کلیات این مهم در شهرستان دماوند تشکیل شد.

انتهای پیام/2568/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول