اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

نقش بانوان در ترویج سبک زندگی اسلامی بی‌بدیل است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه بانوان در جامعه گفت: بانوان نقش بی‌بدیلی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند.

نقش بانوان در ترویج سبک زندگی اسلامی بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی بانوان شاغل اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: هر انسان مسلمانی باید سبک زندگی خود را براساس دین اسلام پیش ببرد چراکه دین اسلام سبک زندگی خاصی برای مسلمانان تعریف کرده است.

وی با اشاره به اینکه بانوان می‌توانند در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی موثر باشند، افزود: قرآن کریم بهترین نسخه برای همه انسان‌هاست و می‌توانیم با بهره‌گیری از دستورات خداوند متعال در این کتاب آسمانی که برای همه سنین در همه عرصه‌ها حرف و سخن دارد زندگی خود را برنامه‌ریزی کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مسلمانی آداب خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: به کار بردن فرهنگ غرب در زمینه‌های مختلف از جمله نوع پوشش، راه رفتن و یا نامگذاری فرزندان، جوانان ما را از فرهنگ غنی اسلامی دور می‌کند و لطمات جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: استفاده از نام‌های بامعنی مانند نام‌های قرآنی و دینی برای فرزندان بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که والدین از همان بدو تولد به فرزندان خود هدیه می‌دهند.

صفی‌یاری یادآور شد: کودک با داشتن نام‌هایی از قبیل محمد و فاطمه رشد و تعالی می‌یابد و آنگونه که در شأن یک مسلمان است شکوفا می‌شود اما صدا زدن یک کودک با اسم‌های غربی می‌تواند در تربیت او اثر منفی بر جای بگذارد.

وی با اشاره به وجود شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت زینب (س) که با نوع بیان و تلاششان حماسه‌آفرین بودند، اظهار کرد: بانوان جامعه امروزی نیز باید از شخصیتی همچون حضرت زینب (س) درس بگیرند و وی را الگو و اسوه خود قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همچنین با اشاره به اهمیت ازدواج‌های آسان اضافه کرد: خانواده‌ها باید با فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آسان زندگی قرآنی و دینی را به آنها ببخشند و نگذارند که جوانان با سخت‌گیری‌های بی‌مورد، از سفارش پیامبر اسلام (ص) که ازدواج به موقع جوانان است، دور شوند.

صفی‌یاری همچنین بر رعایت حجاب عفیفانه تاکید کرد و گفت: حجاب بهترین مأمن برای زنان از چشم‌های ناپاک است و رعایت آن زمینه حضور زنان در جامعه را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی خطاب به بانوان شاغل در اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: باید علاوه بر حفظ حجاب کامل در محیط اداری در سایر محیط‌های بیرون از منزل نیز رعایت حجاب مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در پایان تقوا، درستکاری و متانت در گفتار را از مولفه‌هایی برشمرد که باید بانوان برای حفظ جایگاه اجتماعی خود آنها را رعایت کنند.

انتهای پیام/79007/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول