اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

احیای سبک زندگی اسلامی نیازمند اتخاذ مقررات جامع است

امام جمعه خوی با اشاره به انحرافات موجود از سبک زندگی اسلامی در جامعه، احیای این سبک را در جامعه مرهون اتخاذ قوانین مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد.

احیای سبک زندگی اسلامی نیازمند اتخاذ مقررات جامع است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوی، اظهار داشت: احیای سبک زندگی اسلامی نیازمند قوانین و دستورالعمل‌هایی است که باید در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به پرداختن مقام معظم رهبری به موضوع سبک زندگی اسلامی در سفر اخیر ایشان به خراسان جنوبی، این مسئله را در جلسه به طور مبسوط مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و به بررسی ریشه‌های انحرافات موجود در این زمینه پرداخت.

شکوری یکی از روش‌های رسیدن به سبک زندگی اسلامی را توجه به فلسفه خلقت انسان عنوان کرد و افزود: عبادت، پرستش خداوند، آزمایش‌های الهی و جانشینی او در روی زمین از جمله اهداف و فلسفه‌های آفرینش انسان از منظر آیات و روایات معصومین علیهم‌السلام است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی محقق شدن هر سه هدف را نیازمند دستورالعمل‌ها و مقررات جامع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: این مقررات در دین اسلام در قالب قرآن و سنت موجود است لذا اگر بخواهیم سبک زندگی اسلامی را احیا و انحرافات را اصلاح کنیم باید بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب به اسلام ناب محمدی برگشته و به آن عمل کنیم.

وی با پرداختن به علل و ریشه‌های انحرافات بوجود آمده در آداب و سنن اجتماعی، به ریشه‌های این معضلات و مشکلات اشاره کرد و افزود: سیاست‌گذاری‌های حاکمان و سردمداران حکومت و نفوذ فرهنگ‌های وارداتی به ویژه غـربی، در این میان نقش برجسته‌ای داشته‌اند.

امام جمعه خوی به تأثیرات منـفی وجود اقلیت‌های دینـی، کوتاهـی مراکز فرهنگی و تبلیغی و برنامه‌های متعدد دین ستیزانه مـاهواره‌ها اشاره کرد و گفت: تهیه و پخش فیلم‌های خارجی و بعضا داخلی سیما و فعالیـت روشـنـفکـران غـرب‌زده نیز در این راستا نقش تخریبی گسترده‌ای داشته‌اند.

وی به برداشت‌های سلیقه‌ای از معارف دینی، کوتاهی مجریان در اجرای مقررات و کوتاهی مسئولان در مقابله با خرافات عوام را از دیگر ریشه‌های انحرافات مزبور نام برد و تصریح کرد: محدودیت و نارسایی‌های تبلیغات دینی و تـرک شدن دو فریضه امـر به معروف و نهـی از منکر نیز در کنار فعالیت‌های ضد دینی جریان‌های لائـیک در این انحرافات نقش تخریبی بسیاری داشته‌اند.

شکوری ادامه داد: البته هر کدام از این موضوعات نیازمند بررسی و تحلیل مستقل و جامع‌الاطراف هستند که باید به آنها پرداخته شود.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول