اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور:

مرکز آموزش فرش راور به دانشگاه ارتقا یابد

فرماندار راور خواستار ارتقای مرکز آموزش عالی فرش راور‌ به دانشگاه شد.

مرکز آموزش فرش راور به دانشگاه ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی در راستای توسعه آموزش عالی و رفع مسائل و مشکلات مرکز آموزش عالی فرش شهرستان راور اظهار داشت: فرش راور به عنوان یکی از شریف‌ترین هنرهای دستی و برجسته‌ترین مظاهر هنر دینی است.

وی با اشاره به جایگاه مراکز علمی و دانشگاهی و نقش این مراکز در رشد و توسعه شهرستان راور تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مراکز علمی و دانشگاهی سراسر کشور اقدامات قابل توجه صورت گرفته و دانشکده فرش با هشت دانشجو در مقطع کاردانی کار خود را از سال گذشته در شهرستان راور آغاز کرد و در تکمیل ظرفیت سال جاری‌ این تعداد به 38 دانشجو افزایش می‌یابد.

شریفی هدف مرکز آموزش عالی فرش را تربیت افراد و کارشناسان متخصص و آشنا به مبانی علمی و نظری فرش دانست و افزود: این دانشکده در حال حاضر زیر نظر دانشگاه شهید باهنر کرمان فعالیت می‌کند تا دانشجویان بتوانند به احیا و نوزایی هنر فرش پرداخته و مهارت لازم را در مراحل مختلف تولید فرش شامل طراحی، رنگ‌آمیزی، شناخت مواد اولیه و ابزار و وسایل و انواع بافت فرش کسب کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: مرکز آموزش عالی فرش راور نقش بسیار زیادی در هدایت و پرورش استعدادهای جوانان در زمینه فرش‌بافی و نقش تعلیمی و تربیتی در جامعه دارد و دوره‌های آموزشی فرش‌بافی می‌تواند تحولات عجیبی در منطقه ایجاد کند.

فرماندار راور با توجه به سابقه فرش راور ضرورت ایجاد این مرکز را به عنوان یک هنر اصیل شهرستان در کشور بیان کرد و از آن به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی شهرستان راور نام برد.

وی خواستار ارتقای مرکز آموزش فرش راور به دانشگاه شد و اظهار امیدواری کرد با توانایی کنترل کیفی فرش هنگام بافت و رفع عیوب آن با شناخت بازار جهانی فرش، دانشجویان بتوانند به بهینه‌سازی صادرات فرش راور کمک کنند. ‌

امام جمعه راور نیز جایگاه فعلی کشور ایران را در بخش علم و دانش بشری در دنیا مطلوب دانست و بر تلاش اکثریت به ویژه مسئولان برای رفع برخی موانع موجود در شهرستان تاکید داشت.‌‌

حجت‌الاسلام علی تویسرکانی اذعان داشت: تاسیس دانشگاه با کمک به اجرای عدالت آموزش و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و علمی سبب افزایش کمی و کیفی سطوح آگاهی شناخت و شعور فردی و اجتماعی افراد جامعه و تولید اندیشه و پیشرفت یک شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/2446/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول