اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر اوگاندا در ایران:

استان اصفهان بزرگ‌ترین شهر صنعتی و دانشگاهی ایران است

سفیر اوگاندا در ایران در دیدار با استاندار خواهان افزایش مبادلات و تعمیق و گسترش مناسبات شد و گفت: استان اصفهان بزرگ‌ترین شهر صنعتی و دانشگاهی ایران است.

استان اصفهان بزرگ‌ترین شهر صنعتی و دانشگاهی ایران است

به گزارش خبرگزاری اصفهان از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگر پور در دیدار با محمد احمد کیسوله، سفیر جمهوری اوگاندا در تهران  ضمن ابزار خرسندی از دیدار با سفیر اوگاندا گفت: امیدواریم این دیدارها بتواند زمینه همکاری بیشتر طرفین را فراهم آورد.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های مشترک استان اصفهان و کشور اوگاندا، گفت: با وجود ظرفیت‌های مشترک بین دو منطقه در زمینه‌های اقتصادی، علمی و گردشگری،می‌توانیم  شاهد افزایش مبادلات و تعمیق و گسترش مناسبات باشیم.

زرگر پور به افزایش همکاری‌های علمی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ظرفیت بالای علمی استان اصفهان و وجود دانشگاه‌های مطرح کشور در این استان، می‌تواند به افزایش مناسبات  به خصوص با دانشگاه آزاد کمک کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دانشگاه آزاد یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور است و  از ظرفیت علمی و  اجرایی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: باید بتوان از این ظرفیت‌ها در جهت پیشرفت و افزایش تعاملات دو کشور استفاده نمود.

وی در ادامه افزود: مدیریت استان به عنوان حاکمیت از این تعاملات حمایت خواهد کرد.

زرگر پور با تاکید بر اینکه باید حمایت‌های پوششی کامل در این زمینه وجود داشته باشد، افزود: بخش‌های غیردولتی باید همدیگر را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه افریقا سرزمین برکت و ثروت فراوان است، تصریح کرد: اگر دست استعمار برداشته شود،  افریقا جلو خواهد رفت و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل در جهت همکاری و تعامل با کشورهای این قاره را دارد.

استاندار با بیان اینکه گروه‌های دولتی بین دو کشور از حرکت‌های موضعی و کوتاه مدت پرهیز نمایند، گفت: دو کشور باید در زمینه‌های همکاری‌های تجاری و علمی برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشند.

سفیر اوگاندا در ایران نیز در این دیدار ضمن ابزار خرسندی از حضور در اصفهان گفت: استان اصفهان از ظرفیت‌های علمی و پتانسیل‌های بالا در بخش صنعت برخوردار است.

محمد احمد کیسوله با اشاره به اینکه  استان اصفهان بزرگ‌ترین شهر صنعتی و دانشگاهی ایران است، گفت: باید این ظرفیت‌ها به کشورهای دیگر شناسانده شود.

سفیر اوگاندا در تهران با اشاره به وجود شرکت‌های دانش بنیان در اصفهان به ویژه در زمینه کشاورزی و فناوری‌های نوین و همچنین توان علمی بالای پزشکان استان، خواهان انتقال تجربیات دانشمندان اصفهانی به کشور اوگاندا گردید.

در پایان این دیدار سند دولتی جامعه شرق آفریقا توسط سفیر اوگاندا به استاندار اصفهان تقدیم شد.

در متن سند دولتی اوگاندا، جامعه شرق آفریقا و کنیا آمده است: به پاس مساعدت‌های ارزشمند استاندار محترم اصفهان و عزم جدی ایشان در ارتقای روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای شرق آفریقا از طریق گردشگری، تجارت و سرمایه‌گذاری، این سند دولتی، در روز 9 دسامبر 2013 (مورخ 18 آذرماه92) از طرف جامعه شرق آفریقا و توسط سفیر محترم اوگاندا به ایشان تقدیم می‌شود. 

انتهای پیام/2301

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول