اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای توسعه تجارت گوانجو چین:

گوانجو چین آماده سرمایه‌گذاری در استان اصفهان است

نایب رئیس شورای توسعه تجارت گوانجو چین گفت: استان گوانجو چین آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان اصفهان است.

گوانجو چین آماده سرمایه‌گذاری در استان اصفهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان اصفهان، «شی لیو» در دیدار با  مسئولان اتاق اصفهان خواستار مشخص شدن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان اصفهان شد و اظهار کرد: گوانجو به عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی چین می‌تواند در بخش‌های صنعتی و حمل و نقل  استان اصفهان سرمایه‌گذاری کند.

وی خواستار مشخص شدن مقررات و قوانین مرتبط با سرمایه‌گذاری در استان اصفهان شد و گفت: سرمایه‌گذاران چینی نیازمند بررسی قوانین و شرایط سرمایه‌گذاری هستند تا بتوانند با اطلاع کامل در این استان سرمایه‌گذاری کنند. 

نایب رئیس شورای توسعه تجارت گوانجو چین با مقایسه میزان سرمایه‌گذاری در ایران و امارات متحده عربی ادامه داد: دوبی زمینه حضور سرمایه‌گذاران و بازرگانان را با ارائه خدمات مناسب ایجاد کرده است  و این در حالیست که ایران دارای معادن، ذخایر و فرصت‌های بسیاری است.

وی خاطرنشان کرد: ایران کشور فقیری نیست، اما تعجب می‌کنیم که چرا سرمایه‌گذاری در آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

لیو از ضعیف بودن تبلیغات و اطلاع‌رسانی از فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در دو استان انتقاد کرد و تاکید کرد: باید نیازهای اقتصادی دو طرف به صورت مکتوب به اطلاع فعالان اقتصادی برسد و متأسفانه در بخش اطلاع‌رسانی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری کوتاهی  شده است.

وی پیشنهاد ایجاد مرکزی در گوانجو با هدف معرفی فرصت‌های تجاری در اصفهان شد و گفت:ارائه اطلاعات از فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک می‌تواند به توسعه فعالیت‌های مشترک کمک کند.

نایب رئیس شورای توسعه تجارت گوانجو چین از آمادگی سرمایه‌گذاری  گوانجو در راه‌اندازی قطارهای پرسرعت برون شهری اصفهان خبر داد.

خسرو کسائیان رئیس اتاق اصفهان در این دیدار اضافه کرد: استان اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است و در بخش تولیدات نساجی و صنایع غذایی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی برگزاری نمایشگاه‌های مشترک بین دو استان را گامی موثر در شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های تجاری دو طرف برشمرد و گفت: گوانجو و اصفهان می‌توانند در بخش‌های صنعتی و معدنی همکاری‌های نزدیکی داشته باشند.

رئیس اتاق اصفهان به ساخت بندرخشک در شرق اصفهان اشاره کرد و افزود: فرصت  سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های صادراتی و تولیدی استان اصفهان برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی وجود دارد و سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

ابوالقاسم سرتیپی عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصفهان در این دیدار با اشاره به طلوع اقتصاد چین در جهان بیان کرد: در شرایطی که اقتصاد ایران سالهاست که در زیر ابرها پنهان شده است چینی‌ها توانسته‌اند از فرصت‌های پیش آمده  بهترین استفاده را کنند.

وی ضمن استقبال از سرمایه‌گذاران چینی در استان اصفهان گفت: ایجاد روابط تنگاتنگ بین دو اتاق بازرگانی اصفهان و گوانجو می‌تواند به توسعه روابط فعالان  اقتصادی دو طرف کمک کند.

رسول محققیان مدیر شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این جلسه خاطرنشان کرد: فضای نمایشگاهی موجود اصفهان در حدود 10 هزار مترمربع است و این شرکت با خرید زمینی بالغ بر 450 هزار مترمربع خواستار ایجاد بزرگ‌ترین نمایشگاه خاورمیانه است.

انتهای پیام/63001/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول