اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس سازمان بورس اوراق بهاردار:

برای انتقال بورس فلزات به اصفهان هیچ منعی وجود ندارد

رییس سازمان بورس اوراق بهادار در دیدار با نماینده مردم اصفهان در مجلس و جمعی از مسئولین استان اصفهان گفت: از نظر سازمان بورس هیچ منعی برای حضور شعبه بورس کالا در اصفهان وجود ندارد.

برای انتقال بورس فلزات به اصفهان هیچ منعی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اتاق مشترک بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان علی صالح‌آبادی در این نشست که به همت کمیسیون تأمین مالی و سرمایه‌گذاری اتاق اصفهان و با همکاری استانداری اصفهان برگزار شد، پیشنهاد انتقال بورس آهن و فولاد به اصفهان مورد بررسی قرارداد و اظهار کرد: در راستای تمرکززدایی بورس کالا می‌تواند از ظرفیت اصفهان در بخش عرضه و تقاضا آهن و فولاد استفاده کند.

وی از ایجاد بهترین امکانات در بورس کالای کشور خبر داد و گفت: رویکرد سازمان بورس به تقویت دفاتر منطقه‌ای در مراکز استان‌هاست.

رییس سازمان بورس اوراق بهادار تاکید کرد: برای انتقال بورس آهن و فلزات به اصفهان نه تنها هیچ منعی نداریم بلکه تشویق هم می‌کنیم.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اصفهان با تولید 70 درصد فولاد کشور و خریداران عمده این محصولات می‌تواند مکانی مناسب برای معاملات آهن و فولاد کشور قلمداد شود.

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در این جلسه گفت: بیش‌ترین سطح دسترسی بورس در اختیار تالار اصفهان است و این تالار به صورت الکترونیکی می‌تواند در کلیه عرضه‌ها شرکت کند.

حسین پناهیان افزود: مهم‌ترین کارکرد بورس کالا ایجاد بستر قانونمند برای عرضه، تقاضا و قیمت‌گذاری کالاست و این مهم بر اساس ساختار بازار سرمایه ایجاد شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: تمامی عرضه‌کنندگان در بورس تولیدکنندگان می‌باشند و وزارت صنعت معدن و تجارت اسامی تولیدکنندگان را در قالب سایت اینترنتی در اختیار بورس کالا قرار داده است.

وی گردش مالی بورس کالا در سال گذشته را بیش از 70 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این بورس توانسته به شفاف‌سازی معاملات کمک کند و در سال گذشته 18 هزار میلیارد تومان تأمین مالی برای تولید فولاد شرکت‌های فولادسازی شده که عمد تا از طریق قرارداد سلف بوده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 11 هزار و 700 میلیارد تومان تأمین مالی صورت گرفته و در سال 90 حجم مبادلات بورس کالا 30 هزار میلیارد تومان بوده که 34 درصد به بخش صنعتی و معدنی اختصاص یافته است.

پناهیان یادآور شد: در شش ماه سال 92 ،حجم عملیات بورس 34 هزار میلیارد تومان بوده است که 35 درصد آن را محصولات صنعتی و معدنی، یک درصد کشاورزی و 30 درصد نفت و پتروشیمی تشکیل می‌دادند که از حجم 34 درصد صنعتی و معدنی 26 درصد به فولاد و 6 درصد به مس و مابقی به بقیه فلزات تعلق دارد. پناهیان تاکید کرد: از مجموع ارزش معاملات، فولاد مبارکه سهم10 درصدی و ذوب‌آهن سهم 4 درصدی دارد.

وی از ابلاغ دستورالعمل تالار اختصاصی و شعب و نمایندگی کارگزاران در استان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس مقررات این امکان فراهم است که تالار اختصاصی راه‌اندازی شود و دسترسی الکترونیک آن به عهده بورس کالاست.

وی از جدا شدن بخش اتاق پایاپای بورس کالا و سپردن به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خبر داد و گفت: پولی در بورس کالا متمرکز نیست بلکه در حساب خریداران و فروشندگان این پول بلوکه می‌شود.

معاون دفتر اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه از آمادگی استان برای ایجاد بازار مالی خبر داد و گفت: ایجاد این بازار بر اساس قابلیت‌های استان و دالان‌های حمل‌ونقل و وجود واحدهای صنعتی بزرگ و متوسط است. وی با اشاره به عمده خریداران و فروشندگان فولاد در استان اصفهان گفت: عمده خریداران و فروشندگان از اصفهان و جنوب کشور مجبورند به تهران بیایند و خرید کنند.

مسعود صفاری‌پور دیگر عضو هیئت‌مدیره بورس کالا گفت: حساب خریداران و فروشندگان توسط سیستم مرکزی بانک‌ها در حساب اختصاصی خود بلوکه می‌شود و حساب متمرکزی در تهران در این راستا وجود ندارد.

انتهای پیام/2301/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول