اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران خبر داد

افزایش صادرات محصولات کشاورزی در مازندران

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: با توجه به قابلیت‌های استان زمینه صادرات محصولات کشاورزی با محوریت مرکبات و مرغ در مازندران قوت می‌گیرد.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شمس‌علی هادیزاده‌معلم بعدازظهر امروز در جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران‌ اظهار داشت: بحث صادرات کشاورزی مازندران با محوری مرکبات و محصولات پروتئینی به‌ویژه مرغ در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید طیور و محصولات باغی و مرکبات در مازندران جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: افزایش تولید مرکبات در مازندران زمینه صادرات این نوع محصول کشاورزی به کشورهای هدف را فراهم می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مازندران به افزایش کیفی محصولات باغی و مرکبات از سوی صادرکنندگان و اتحادیه باغداران تاکید کرد و ادامه داد: به‌زودی تیمی از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی متبوع برای انطباق و بازاریابی صادرات مرکبات و مرغ به چهار کشور(سی آی اس) اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشکلات صادرکنندگان مازندرانی در استان باید حل شود، تصریح کرد: حمل و نقل موضوع مهمی در صادرات است، وضعیت منسجمی در مازندران تعریف نشد.

هادیزاده‌معلم با تاکید بر اینکه صادرکنندگان نباید وقت خود را صرف اخذ مجوزها کنند، گفت: قوانین و مقررات لازم در صادرات باید از سوی گمرک، دامپزشکی، کشاورزی، معاونت بهبود تولیدات گیاهی تعریف و تصویب شود تا صادرکنندگان در کمترین زمان بهترین محصولات را صادر کنند.

وی این سفر کارشناسی و بازاریابی را فرصتی برای معرفی مرکبات و قابلیت‌های پروتئینی مازندران به کشورهای منطقه دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی به روان‌سازی مقررات صادرات توجه ویژه داشته باشند.

هادیزاده‌معلم با بیان اینکه مشکلات بانک با بخش خصوصی موضوعی است که از سوی دولت در حال پیگیری است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی تلاش می‌کند تا زمینه تسهیلات برای صادرکنندگان فراهم شود.

وی پیگیری ایجاد پایانه صادراتی در کشورهای هدف را از برنامه‌های قابل اجرا دانست و گفت: موضوعاتی همچون تعرفه ترجیحی، صادرات محصولات پروتئینی، دعوت از خریداران کشورهای هدف، جلوگیری از اتلاف وقت صادرکنندگان و روان سازی تسهیلات بانکی از مواردی است که برای تحقق صادرات در مازندران پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/86006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول