اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول روسیه در رشت عنوان کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت تجاری ایران و روسیه

سرکنسول روسیه در رشت گفت: ایران و روسیه دارای ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری بسیار بالایی هستند که می‌توان از آنها استفاده بهینه کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت تجاری ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ماکسیم بارانوف عصر امروز در دیدار با هادی تیزهوش‌تابان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان استفاده از ظرفیت‌های هر دو کشور برای بهره‌مندی در افزایش حجم تبادلات را ضروری دانست.

وی اظهار کرد: ایران و روسیه دارای ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی بسیار بالایی هستند که می‌توان از آنها استفاده بهینه کرد.

این مقام روسی تمایل خود برای بازدید از استان‌های مازندران و اردبیل را اعلام کرد و گفت: این دیدار برای ملاقات و آشنایی استاندار جدید مازندران و توانمندی تجاری اردبیل انجام می‌گیرد.

وی بازدید از منطقه آزاد انزلی و آشنایی با مدیرعامل جدید این منطقه را از برنامه آینده خود ذکر کرد.

بارانوف درباره برقراری پرواز مستقیم رشت به آستراخان افزود: آمادگی برقراری این پرواز از طرف روسیه وجود دارد اما شرکت متولی پرواز هنوز اعلام آمادگی نکرده است.

سرکنسول روسیه در رشت پروژه سرای تجاری ایران در آستراخان و نصب مجسمه عمر خیام را در دست بررسی عنوان کرد.

وی احداث مجسمه عمر خیام در آستراخان روسیه را مهم خواند و خاطرنشان کرد: سال آینده گردهمایی سران کشورهای حاشیه دریای خزر در آستراخان برگزار می‌شود و طرف روسی تمایل دارد تا آن زمان مجسمه خیام نصب شود.

*برقراری پرواز رشت ـ‌آستراخان روسیه پیگیری شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان نیز در نشست مذکور به موضوع بحث اعزام هیئت‌های تجاری به روسیه و بالعکس اشاره کرد.

هادی تیزهوش تابان، با بیان اینکه 14 نفر هیئت تجاری به آستراخان و مسکو اعزام شدند، اظهار کرد: در نشست با هیئت تجاری روسیه مشکلاتی مطرح شد.

وی بحث قرنطینه چوب وارداتی ایران از روسیه در آستراخان را از مشکلات دانست و خواستار پیگیری سرکنسول روسیه در برطرف شدن این مشکل شد.

این مسئول برقراری پرواز مستقیم رشت به آستراخان را از دیگر موارد ذکر کرد و افزود: در این زمینه اخیراً هواپیمایی قشم‌ایر تمایل دارد برقراری پرواز ایران به آستراخان را از تمام نقاط کشورمان داشته باشد.

وی قرارداد برقراری پرواز رشت به آستراخان را با شرکت هواپیمایی آسمان عنوان کرد و یادآور شد: تمایل قشم‌ایر به برقراری این پرواز به معنای انصراف شرکت آسمان از این امر نیست و هنوز موضوع پرواز مذکور از شرکت هواپیمایی آسمان منتفی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان نصب مجسمه عمر خیام را در آستانه اجرا دانست و متذکر شد: مقدمات نصب این مجسمه تهیه و آماده می‌شود و نیاز به پیگیری مسئله است.

وی همکاری نکردن طرف روسی در ایجاد سرای تجاری ایرانیان در آستراخان را از دیگر مشکلات ذکر کرد و خواستار همکاری سرکنسول روسیه در برطرف شدن این مشکل و کمک برای تسریع در ساخت سرای مذکور شد.

تیزهوش تابان، آمادگی اتاق گیلان برای همراهی با سرکنسول روسیه در بازدید از استان‌های اردبیل و مازندران را اعلام کرد.

وی درباره ساخت راه‌آهن گیلان خاطرنشان کرد: دولت در ایجاد این راه‌آهن مصر است و با راه‌اندازی آن حمل و نقل و جابه‌جایی کالا سریع‌تر انجام می شود.

انتهای پیام/2300/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول