اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمان:

سیاست ایران تعامل سازنده با کشورهای همسایه است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران تعامل سازنده در بعد سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه است.

سیاست ایران تعامل سازنده با کشورهای همسایه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن رشیدفرخی صبح امروز در همایش انجمن صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان و گروه تجاری استان اربیل عراق اظهار کرد: مطمئن هستم که ما کرمانی‌ها و مردم اربیل در بعد فرهنگی و اقتصادی شباهت‌های زیادی داریم.

وی با بیان اینکه از جلسه قبلی هیئت تجاری اربیل عراق و انجمن صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تاکنون کارهای زیادی انجام شده است، افزود: فعالیت‌هایی برای گسترش روابط بین این دو گروه در جنوب استان کرمان و در حوزه کشاورزی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ادامه داد: گمرک جنوب استان کرمان هفته آینده در جیرفت راه‌اندازی می‌شود؛ این گمرک در زمینه صادرات سریع‌تر و بهتر محصولات استان کرمان به کشورهای مختلف نقش مهمی ایفا می‌کند.

رشیدفرخی تصریح کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران تعامل سازنده در بعد سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در بخش‌های مختلف تصریح کرد: 25 درصد محصولات باغی در استان قرار دارد و با برطرف شدن مشکلات گمرکی و پایانه در آینده نزدیک شاهد پایانه پیشرفته کشوری در جنوب استان خواهیم بود.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: عزم هر دو گروه اقتصادی و تجاری در استان کرمان و اربیل عراق بر ادامه تعامل‌ها است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش استان کرمان هم در این نشست اظهار کرد: عراقی‌ها خواهان صادرات پوکه‌های صنعتی از ایران هستند.

فرخ بهمنیار گفت: سه کارخانه پوکه صنعتی در آسیا وجود دارد که یک کارخانه در چین و دو کارخانه در ایران فعالیت می‌کند و یکی از این کارخانه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان فعال است.

انتهای پیام/80019/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول