اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش بیکاری موثر است

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری دارد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش بیکاری موثر است

به گزارش خبرنگار فارس از قم سیدرضا دهناد در نشستی که پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل و جمعی از مدیران ستادی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان قم برگزار شد، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در ارتقاء توانمندسازی افراد مهم عنوان کرد و اظهار داشت: این آموزش‌ها در ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در رشد و توسعه جامعه و به کارگیری نیروی انسانی ماهر در جامعه تاثیرگذار است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم آموزش‌های متناسب با نیاز مخاطبان را مهم برشمرد و تصریح کرد: در صورتیکه آموزش افراد بر اساس نیاز آنها باشد زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی فراهم می‌شود در غیر اینصورت همین موضوع می‌تواند مانعی برای رسیدن فرد به اهدافش باشد.

دهناد مهارت‌آموزی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را مهم خواند و بیان کرد: آموزش به دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که متاسفانه اکثر این افراد با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آشنایی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی در راستای کسب مهارت و ایجاد اشتغال مهم است، عنوان کرد: توجه به کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش موثری در اعتبار مدارک فنی و حرفه‌ای دارد و افرادی که مدرکی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشند به هنگام استخدام و جذب در اولویت قرار خواهند گرفت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم بیکاری را یکی از معضلات اجتماعی موجود در کشور عنوان کرد و یادآور شد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور متولی اشتغال افراد نیست، اما در ایجاد اشتغال و تربیت نیروی کار ماهر نقش دارد.

دهناد گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و توجه و استقبال از آن نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

وی عملکرد مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان را مناسب دانست و تصریح کرد: مردم از اینگونه آموزش‌ها استقبال می‌کنند چراکه متناسب با نیازهای بازار کار است و افراد جویای کار می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای صاحب تخصص و مهارت شوند.

انتهای پیام/78008/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول