اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد

پیشرفت 43 درصدی ساخت کارگاه آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای کامیاران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از پیشرفت 43 درصدی ساخت کارگاه آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای کامیاران خبر داد و گفت: تلاش در راستای تسریع در اجرا و بهره‌برداری این پروژه اولویت این اداره‌کل است.

پیشرفت 43 درصدی ساخت کارگاه آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، سیدجمیل احمدی بعدازظهر امروز در بازدید نماینده مردم سنندج، کامیاران و دهگلان در مجلس شورای اسلامی از مرکز فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: این پروژه تاکنون فقط 43 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به منظور تامین اعتبارات و اتمام آن با جدیت تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای استان به منظور اطلاع‌رسانی و گسترش آگاهی مردم اقدامات و تبلیغات گسترده‌ای داشته است، تصریح کرد: شفاف‌سازی و دعوت مستقیم امامان جمعه به این مرکز، سخنرانی امامان جمعه در مساجد و ارسال واحدهای سیار برای تجهیز و رسیدگی به واحدهای روستایی از جمله فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای استان در این راستا بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با اشاره به تعداد مربیان رسمی و حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای در استان، بیان کرد: شرایط کاری در این مرکز بسیار سخت است که باید با ایجاد امکانات و بسترهای تشویقی به ویژه تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس زمینه بهره‌وری بهتر از این نیروهای را فراهم کرد.

احمدی تصریح کرد: امیدواریم با وجود کمیسیون اجتماعی در مجلس و تعامل بین دستگاها و نمایندگان شاهد انعکاس نواقص برای رفع و بهبود مشکلات فراروی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به تاثیرات آن در جامعه باشیم.

احمدی آموزش‌های مهارتی را راه‌حلی مناسب در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان خواند و خواستار حضور پرشور جوانان کامیارانی در دوره‌های مهارتی شد.

به گفته وی، مسابقات ملی مهارت به صورت سالانه در سطح کشور برگزار می‌شود و این مسابقات فرصتی مناسب برای شناسایی نخبگان فعال در این عرصه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه جوانان کامیارانی دارای ظرفیت‌های فراوانی در عرصه صنعت و کشاورزی هستند، افزود: آنها باید با شرکت در این مسابقات خود را به عنوان نخبه مهارتی به جامعه مهارت‌محور کشور معرفی کنند.

احمدی از پیگیری‌های لازم در راستای ایجاد مرکز علمی و کاربردی زیر نظر دانشگاه جامع خبر داد و گفت: قصد داریم با دایر کردن این مرکز دوره‌های آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی نیز برگزار کنیم.

وی آموزش افراد جویای کار و افزایش سطح مهارت را مهم‌ترین هدف و اولویت سازمان فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: نظام آموزش مهارت و فناوری شامل آموزش‌هایی است که با هدف ارتقاء و انتقال دانش کار، به‌هنگام کردن مهارت‌های شغلی و افزایش مستمر و فزاینده بهره‌وری در تمامی سطوح تحصیلی مهارت طراحی و اجرا می‌شود.

احمدی شناسایی ظرفیت و ایجاد اشتغال بر اساس آن در کنار آموزش اشاعه فرهنگ کار را ضروری خواند و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خاصی در این راستا صورت گرفته که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای تمام اقشار جامعه امکان‌پذیر است، گفت: با توجه به بالا بودن استعداد در میان کارآموزان کامیاران و وجود کارآموزانی مهمان از سایر شهرها و استان‌ها این مرکز شایسته تجهیز کامل امکانات است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در پایان ضمن ابراز خوشنودی از عملکرد موفق کارگاه زندان کامیاران افزود: کارگاه زندانیان کامیاران از موفق‌ترین کارگاه‌های سطح استان است که خوشبختانه بسترهای لازم را برای بهره‌مندی زندانیان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف فراهم کرده است.

انتهای پیام/79002/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول