اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه هشدار داد

شکارچیان قهار در کمین حیات وحش خائیز

رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه، با اشاره به وجود شکارچیان قهار در منطقه حفاظت شده خائیز، از شکار یک رأس بز کوهی در این منطقه خبر داد.

شکارچیان قهار در کمین حیات وحش خائیز

سید قدرت‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، از شکار یک رأس بز کوهی در منطقه حفاظت‌شده خائیز خبر داد.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با اعلام این خبر اظهار داشت: محیط‌بانان محیط زیست شهرستان چند نفر شکارچی با اسلحه‌های مجاز و غیر مجاز که قصد شکار در منطقه حفاظت شده خائیز را داشتند را شناسایی و مراتب به این اداره اطلاع داده شد.

علیپور تصریح کرد: به دنبال دریافت گزارشی از محیط بانان محیط زیست مبنی بر شنیدن صدای شلیک گلوله در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به حساسیت موضوع و لزوم حفاظت از گونه‌های جانوری ابراز داشت: همراه با پرسنل پاسگاه انتظامی فیلگاه در منطقه عشایری حوزه دوک در حومه غربی دهدشت،مأموریت شناسایی شکارچیان غیر مجاز صورت گرفت.

علیپور در ادامه عنوان کرد:با داشتن مجوز از مراجع قضایی به منزل شکارچی وارد شده و با بازرسی و تفتیش، لاشه یک رأس بز کوهی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با بیان اینکه فرد مذکور تحویل مراجع قضایی و انتظامی شده است،از کشف ادوات شکار از قبیل؛ کوله‌پشتی آغشته به خون، قطار تفنگ خبر داد و گفت: این ادوات همراه با لاشه بز کوهی جهت پیگیری موضوع کشف و ضبط شده است.

این مسئول با استناد به اصل 50 قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه و مشارکت عمومی دانست و خواستار همکاری مردم در صیانت از محیط زیست شد.

علیپور با اشاره به اجرای گشت‌های کنترل محیط زیست با همکاری یگان حفاظت و محیط‌بانان شهرستان، ابراز داشت: از ابتدای سال 92 تاکنون 25 شکارچی و 15 قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده خائیز دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

انتهای پیام/82016/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول