اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان خبر داد

برخورد قاطع با شکارچیان غیر‌مجاز در طالقان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان از اجرای طرحی با هدف برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

برخورد قاطع با شکارچیان غیر‌مجاز در طالقان

حشمت‌الله کشیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: شهرستان طالقان به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوب و قرار گرفتن در کوهپایه‌های جنوبی البرز از منابع طبیعی و جانوری بسیار غنی برخوردار است.

وی تصریح کرد: همواره این منطقه مورد توجه شکارچیان و صیادان قرار داشته و سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به شکار به ویژه شکارچیان پرنده به طالقان سفر می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: وجود این منابع غنی و ارزشمند از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های شهرستان طالقان به شمار می‌آید و لازم است که در راه حفظ و نگهداری از آن بیشترین تلاش را انجام دهیم.

*افزایش حفاظت از منابع طبیعی طالقان

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در طالقان مبنی بر اینکه برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جانوری این شهرستان چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: در این زمینه طرح‌هایی از سوی اداره حفاظت محیط زیست با همراهی و تعامل فعالان این حوزه تدوین و بخش مهمی از آنها اجرایی شده است.

کشیری تاکید کرد: هدف و اولویت اصلی همه این طرح‌ها افزایش حفاظت از منابع طبیعی طالقان است و دوستداران محیط زیست همراهی و تعامل خوبی با ماموران این اداره دارند.

*75 هزار هکتار از اراضی طالقان جزو محدوده شکار ممنوع است

وی تصریح کرد: همچنین سازمان محیط زیست با هدف حفظ و حراست از منابع طبیعی و گونه‌های مختلف جانوری محدوده‌ای را در شهرستان طالقان به عنوان مناطق حفاظت‌شده تعیین کرده که تحت هیچ شرایطی در این محدوده شکار انجام نمی‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان افزود: در حال حاضر بیش از 75 هزار هکتار از اراضی طالقان به عنوان مناطق حفاظت شده محسوب می‌شود و ماموران محیط زیست تحت هیچ شرایطی اجازه شکار به شکارچیان در این محدوده را نمی‌دهند.

کشیری تاکید کرد: در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و در آخرین گام طرحی را در دست اجرا داریم که بر اساس آن با شکارچیان غیرمجاز در طالقان برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ماموران اداره محیط زیست طالقان در قالب این طرح به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی، بلافاصله برخوردهای قانونی را انجام و متخلفان را به مراجع قضایی و انتظامی معرفی می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان ادامه داد: البته برای علاقه‌مندان به شکار در چارچوب قانون تسهیلاتی نیز در نظر گرفته‌ایم و در فصل شکار به ویژه شکار پرندگان با صدور مجوز‌های لازم، فرصتی مناسب برای علاقه‌مندان به شکار در شهرستان طالقان فراهم شده است.

کشیری در پایان تاکید کرد: برنامه‌هایی که محیط زیست در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی و ارزشمند طالقان دارد به طور قطع بدون همکاری و تعامل مردم به ویژه دوستداران طبعیت و فعالان محیط زیست محقق نخواهد شد و امیدواریم در آینده مردم همراهی بیشتری با ما داشته باشند.

انتهای پیام/‌2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول