اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌بید خبر داد

هدرروی بیش از 70 درصد از سنگ‌های معادن خرم‌بید

فرماندار خرم‌بید با توصیه به بانک‌ها در ارائه تسهیلات به سنگبری‌ها برای به‌روزرسانی تاسیسات، از هدرروی بیش از 70 درصد سنگ‌های معادن این شهرستان خبر داد.

هدرروی بیش از 70 درصد از سنگ‌های معادن خرم‌بید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرم‌بید، داود ایوبی اظهار داشت: اکثر واحدهای سنگبری این شهرستان از تکنولوژی قدیمی برش و فراوری سنگ استفاده می‌کنند که این عامل باعث هدرروی بیش از 70 درصد از بهترین سرمایه‌های کشور می‌شود.

فرماندار خرم‌بید افزود: در حالی که امروزه با استفاده از تکنولوژی جدید بیش از 70 درصد سنگ معادن فرآوری و روانه بازار می‌شود اما این رقم در اکثر واحدهای سنگبری این شهرستان جریان عکس دارد.

رئیس میز سرمایه‌گذاری شهرستان خرم‌بید اضافه کرد: با تکنولوژی معروف به قله‌بر از هر تن سنگ مرمریت به طور متوسط یک تا پنج متر سنگ تزئینی فرآوری می‌شود در حالی که دستگاه‌های جدید فرآوری این متراژ را به بیش از 16 متر افزایش داده است.

ایوبی گفت: تولید ضایعات بسیار، یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان شده که در عمل برای دفن آن نیز متصدیان واحدهای سنگبری با معضلات عدیده‌ای مواجه هستند.

رئیس شورای اداری شهرستان خرم‌بید ادامه داد: اگر بانک‌ها به این قشر زحمت‌کش نیز توجه کنند و برای تغییر تکنولوژی این واحدها تسهیلات مناسب ارائه دهند اتفاق بسیار خوبی در حفظ معادن کشور می‌افتد.

در شهرستان خرم‌بید بیش از 100 واحد سنگبری فعال است.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول