اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند خبر داد

تصفیه 120 لیتر بر ثانیه فاضلاب خانگی در تصفیه‌خانه بیرجند

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند ظرفیت مرحله نخست تصفیه‌خانه بیرجند را 10 هزار و 500 مترمکعب اعلام کرد و افزود: در این تصفیه‌خانه شبانه‌‌روزی 120 لیتر بر ثانیه فاضلاب خانگی تصفیه می‌شود.

تصفیه 120 لیتر بر ثانیه فاضلاب خانگی در تصفیه‌خانه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید محمدنژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تصفیه‌خانه بیرجند به روش برکه تثبیت عمل می‌شود و 90 درصد آلاینده‌های موجود در فاضلاب طی فرآیندهای تصفیه که بیشتر بیولوژیکی است حذف می‌شود و قسمتی برای مواد آلی فاضلاب در زمان ماند طراحی شده که با تاثیر عوامل طبیعی نور خورشید، باکتری‌ها، جلبک‌ها تجزیه و پس از طی فرآیندی برای استفاده در مصارف کشاورزی آماده می‌شود.

وی افزود: پساب خروجی تصفیه‌خانه برابر ضوابط و استانداردهای دستگاه‌های نظارتی از جمله محیط زیست، تصفیه و در کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از مرحله نخست این تصفیه‌خانه در سال 84 با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال ادامه داد: با توجه به افزایش انشعابات خانگی، راه‌اندازی و توسعه مرحله دوم تصفیه‌خانه با تغییر فرآیند تصفیه و استفاده از روش‌های جدید تصفیه فاضلاب برای کاهش تولید گازهای بدبو پیش‌بینی شده و هم‌اکنون در دستور کار مشاوران طرح قرار گرفته است.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند گفت: این تصفیه‌خانه در 9 کیلومتری بیرجند و در زمینی معادل 50 هکتار واقع شده است.

محمدنژاد ظرفیت مرحله نخست تصفیه‌خانه را 10 هزار و 500 مترمکعب اعلام و تصریح کرد: در این تصفیه‌خانه، شبانه‌روزی120 لیتر بر ثانیه فاضلاب خانگی تصفیه می‌شود.

وی در مورد بوی ناشی از فاضلاب این تصفیه‌خانه اذعان داشت: احداث و جانمایی تصفیه‌خانه فاضلاب بر اساس ضوابط و استانداردهای مربوطه انجام شده و آیتم‌هایی مانند فاصله از اماکن مسکونی، در نظر گرفتن جهت بادهای غالب، توپوگرافی زمین و موقعیت زمین نسبت به منابع آب زیرزمینی مورد توجه است.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند خاطرنشان کرد: جانمایی تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند نیز با رعایت تمام استانداردها در زمان اجرا انجام شده است و بوی تصفیه‌خانه ناشی از تولید برخی گازهای خروجی تولید شده در فرآیند تصفیه است که درستی عملکرد فرآیند تصفیه را اثبات می‌کند.

محمدنژاد یادآور شد: برای کاهش میزان این گازها اقداماتی مانند جایگزینی فرآیندهای مشابه، محصور کردن اطراف برکه‌ها و ارتقای فرآیند انجام می‌شود که تاثیر زیادی بر کاهش بو دارد.

انتهای پیام/69008/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول