اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب اسدیه خبر داد

فرسودگی 10 درصدی شبکه توزیع آب اسدیه

مدیر امور آب و فاضلاب اسدیه گفت: فرسودگی شبکه توزیع آب شهر اسدیه حدود 10 درصد است.

فرسودگی 10 درصدی شبکه توزیع آب اسدیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن خسروی‌بیژائم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموع شبکه توزیع آب اسدیه 48 کیلومتر است که پس از تحویل قهستان، طبس و گزیک توسط شرکت آب و فاضلاب شهری شبکه توزیع شهرستان به 132 کیلومتر می‌رسد.

وی میزان هدر رفت آب شبکه در اسدیه را 11 درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان درمیان پایین‌ترین هدر رفت آب در استان را دارا است که پیش‌بینی می‌شود با تحویل سه شهر مذکور به این مجموعه و وجود فرسودگی شبکه توزیع در این سه شهر، میزان فرسودگی شبکه توزیع افزایش یابد.

مدیر امور آب و فاضلاب اسدیه تصریح کرد: آب آشامیدنی اسدیه با استفاده از سه حلقه چاه با دبی 45 لیتر بر ثانیه تامین می ‌شود و با وجود تاثیر خشکسالی‌های چند ساله اخیر در کاهش دبی آب این چاه‌ها از نظر برداشت آب، وضعیت فعلی مطلوب است.

خسروی‌بیژایم حفر چاه حوادث را از اولویت‌های این مجموعه در شهرستان درمیان برشمرد و گفت: پیگیری‌های لازم در این ارتباط انجام شده است و در صورت تامین اعتبار یک حلقه چاه حوادث در اسدیه حفر می‌شود.

وی ساخت مخزن 2 هزار مترمکعبی در قهستان، اجرای خط انتقال آب شرب طبس به طول سه کیلومتر، برق‌رسانی به مخزن طبس و قهستان، برق‌رسانی به چاه قهستان، اصلاح شبکه، نوسازی و بازسازی انشعابات قهستان و مطالعه آبرسانی شهر گزیک را از پروژه‌های در دست اقدام این امور عنوان کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب اسدیه درباره وضعیت اجرای طرح فاضلاب در این شهرستان خاطرنشان کرد: طرح‌های فاضلاب دارای اعتبار ملی است و برای اجرای هر طرح فاضلاب ردیف بودجه در نظر گرفته می‌شود و این اعتبار در صورتی به شهرستان اختصاص می‌یابد که شاخص‌های جمعیت و کیفیت زمین از نظر جذب آب را داشته باشد.

وی اذعان داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه اولویت با اتمام طرح‌های ناتمام است و با توجه به سنگی بودن بافت شهر قهستان در صورت اختصاص اعتبار، این طرح اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/69008/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول