اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه کاشان:

تقوا عامل عاقبت‌ به خیری است / سرنوشت انسان قابل پیش‌بینی نیست

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: عاملی که می‌تواند عاقبت به خیری انسان‌ها را به همراه داشته باشد، تقوا است.

تقوا عامل عاقبت‌ به خیری است / سرنوشت انسان قابل پیش‌بینی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدرضا اسماعیل‌پور امشب در مراسم میلاد امام موسی کاظم(ع) در زیارت تاج‌الدینان شهرستان با اشاره به برخی از مواردی که موجب عاقبت به خیری و برخی از مواردی که موجب عاقبت به شرّی افراد می‌شود، اظهار داشت: یکی از مواردی که می‌تواند عاقبت به خیری افراد را تضمین کند تقوا است.

وی با اشاره به غیر قابل پیش‌بینی بودن سرنوشت انسان‌ها افزود: چه بسا افرادی که در تمامی دوران زندگی خود انسان‌های مؤمن و عاقبت به خیری بودند اما در آخرین لحظات عمر خود عاقبت به شر شدند و بر عکس آن افرادی هم بودند که از ابتدای تا انتهای عمر خود عاقبت نیکویی برای آنان پیش‌بینی نمی‌شد اما در آخرین لحظات عمر خود به واسطه اعمال‌شان عاقبت به خیر شدند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یادآور شد: در 17 آیه از قرآن کریم به صورت مستقیم و در 250 سوره از قرآن کریم به صورت غیر مستقیم از مشتقات تقوا که انسان را عاقبت به خیر می‌کند صحبت شده است.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: اگر برخی از افراد در زندگی خود به بن‌بست‌ها و تنگناهای زندگی می‌رسند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند به دلیل بی‌تقوایی آنان است.

وی با اشاره به تأثیر تقوا در عروج یا نزول مقام انسان در درگاه الهی متذکر شد: انسان‌هایی که اهل تقوا هستند محبوب خداوند بوده و در پیشگاه خداوند دارای درجات عالیه هستند. 

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، نگرانی از عاقبت به خیری را نشانه فهم درست و غیرت افراد دانست و متذکر شد: اگر همه انسان‌ها فهم درستی از این توفیق داشته باشیم، باید بزرگترین نگرانی ما عاقبت به خیری باشد.

انتهای پیام/2406/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول