اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

کتاب‌های مفید بسترساز تقویت تقوای جامعه است

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه کتاب‌های مفید برای تقوای اجتماع بسیار مهم هستند، گفت: قرآن کریم به عنوان کتاب نجات‌بخش، شفای همه درد‌هاست.

کتاب‌های مفید بسترساز تقویت تقوای جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی صبح امروز در مراسم تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتاب تویسرکان با بیان اینکه افتخار می‌کنیم کتاب مبین قرآن از آن ماست، اظهار کرد: کتاب‌هایی که مورد تأیید و تفسیر قرآن برای هدایت بشر هستند کتاب مفید و ناجی برای احیای جامعه است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های مفید و ناجی برای تقوای اجتماع بسیار مهم هستند، تاکید کرد: قرآن کریم به عنوان کتاب نجات‌بخش، شفای همه درد‌هاست.

امام جمعه تویسرکان با تاکید بر اینکه جامعه متقی و علوی کتاب برایش منشأ رشد و پویایی است، تصریح کرد: فرهنگ عاشورا را نمی‌تواند از فرهنگ کتاب خدا، جدا باشد زیرا این فرهنگ همه چیز را تلطیف می‌کند.

وی افزود: زندگی امام حسین(ع) در همه عرصه‌ها و زمان‌ها کتابی سراسر خدایی است که عمل کردن به آن دل‌ها را صفا می‌دهد و کتاب خداوند را احیا می‌کند.

موحدی با تاکید بر اینکه اسلام بسیار زیاد در علوم مختلف غنی است به نحوی که امروز در همه حوزه‌ها تألیفات گران‌بها و ارزشمندی داریم، افزود: تلاش کنیم فرهنگ کتابخوانی با تکیه بر این منابع پرمحتوا بیش از پیش ترویج و گسترش پیدا کند.

وی معرفی کتابخانه و کاربرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را برای قشر دانش‌آموز از سوی مسئولان مربوطه حائز اهمیت دانست و اذعان کرد: انس نسل جوان و نوجوان با کتاب باید با به‌ کار بستن تدابیری ریشه‌ای و اصولی انجام شود.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به طرح کتاب من به عنوان طرحی مفید و کارآمد در حوزه کتابخوانی، یادآور شد: شاید بیش از 50 درصد از دانش‌آموزان در جریان طرح کتاب من نیستند.

وی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امکانات و بستر برای پویایی و رشد جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی فراهم شده است، ابراز کرد: اما این حلقه وصل آن‌گونه که باید ایجاد نشده است پس می‌طلبد در این روزها به کتاب و کتابخانه جدی پرداخته شود تا گروه‌های سنی مختلف به سمت مطالعه مفید سوق پیدا کنند.

وی هدایت پایان‌نامه دانشجویان را به این سو یک امر مهم و کارکردی در ارتقای مطالعه مفید خواند و تأکید کرد: تقویت انس با کتابخانه، آسیب‌شناسی دلایل استقبال و عدم این امر برای شناخت مسائل و مشکلات و ارائه راهکار کارشناسانه باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/89010/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول