اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

تقوا شرط حفظ وحدت است

امام جمعه کنگان، تقوا را مهم‌ترین شرط حفظ وحدت دانست.

تقوا شرط حفظ وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی ظهر امروز در همایش تخصصی آسیب‎شناسی وحدت مسلمین، اظهار کرد: خوشحالم که امروز همایشی با عنوان وحدت بیشتر مسلمین در استان برگزار شده است و این یک نیاز اساسی محسوب می‌شد تا تمام ائمه جماعت شیعه و اهل سنت استان را دور هم جمع کند و امیدوارم این نشست‌ها، باب همدلی بیشتر را در بین ما باز کند و با وجود سلایق مختلف، این نظریه‌ها ما را به امری ثواب رهنمود بگرداند.

وی افزود: تبیین وحدت امت اسلامی یک ضروریت است و مسلمانان یک امت هستند و این فرموده کلام خداوند است و باید دانست که تقوا شرط حفظ وحدت است و ریشه تفرقه در بی‎تقوایی است.

امام جمعه کنگان تصریح کرد: پیامبر اسلام، مکرراً کلمه امتی را مطرح می‌کردند و پیروان خود را امت واحد می‌دانست و لذا اسلام آمده است تا امت بسازد، البته وحدت در ادبیات ما پس از انقلاب جایگاه ویژه‌ای باز کرد و این مفهوم جانی دوباره گرفت و همواره بر آن نیز تاکید خاصی شده است.

وی خاطرنشان کرد: وحدت تنزل از دیدگاه اعتقادی خود نیست، و این نیست که شیعه سنی شود و سنی شیعه، بلکه همدلی و صفا، با حفظ عقیده و تکیه بر مشترکات است که به حمدالله در این زمینه مشترکات بسیار است و لذا مهم این است که وحدت در رفتار همسو باشد.

محمودی با بیان اینکه وحدت وسیله است نه هدف، گفت: وحدت ابزاری برای پیشرفت و رسیدن به هدف است. وحدت در راه حق مطلوب است و لذا وحدت باید حول محوری باشد و محور اسلام، پیامبر و قرآن، مهم‌ترین محورها هستند و اگر محوری نباشد، این وحدت پایدار نخواهد بود.

وی ادامه داد: اختلاف به خودی خود بد نیست و یکی از عوامل رشد و پیشرفت محسوب می‌شود اما اختلاف محوری، باعث بروز درگیری‌ها می‌شود و این ناپسند است و سوء تفاهم‌ها عامل ایجاد تنش‌ها و تحدیدها در بین مسلمانان شده است و این موضوع به جدّ در اسلام نهی شده است و باید از آن دوری جست.

امام جمعه کنگان با تاکید بر دشمن‎شناسی عنوان کرد: ما باید دشمن‎‎شناسی را بطور ویژه دنبال و اهداف دشمن را به خوبی رصد کنیم  و اگر این باشد، کمترین ضربه به اسلام وارد می‌آید.

وی با اشاره به نقش استکبار در برقراری نفاق ذکر کرد: استکبار در مصر، سوریه، عراق، لبنان، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی توانسته نقشه‌های خود را پیاده کند اما فتوای تقدیرآمیز مقام معظم رهبری در حرام دانستن اهانت به مقدسات اهل سنت خود زمینه‎ساز ایجاد وحدت در کشور بوده است.

محمودی با اشاره به راه‌های ایجاد وحدت در کشور گفت: پرهیز از اتهام به یکدیگر، نقش موثری در برقراری وحدت خواهد داشت و وحدت با شعار محقق نمی‌شود که باید در عمل هم اینگونه باشد همانگونه که شیخ جمالی، مسئول امور اهل سنت در استان، در عزاداری امام حسین (ع) در کنار ما شرکت کرد و بصورت عملی و رفتاری همه را به ایجاد وحدت ترغیب کرد، همه ما نیز باید شرایط نهادینه‌سازی آن را در جامعه فراهم سازیم.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول