اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

اختصاص 24 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی در قروه

فرماندار قروه گفت: در سال‌جاری 24 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای برای اجرای طرح‌های آبرسانی در قروه پیش‌بینی شده است.

اختصاص 24 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده سه‌شنبه‌شب در نشست ستاد بحران آب که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: از این میزان 17 میلیارد ریال برای آبرسانی روستایی و 7 میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی شهری است.

وی افزود: 17 طرح احداث، تکمیل، توسعه و بازسازی شبکه آبرسانی روستایی و حفر چاه با اعتبار یاد شده در روستاها اجرایی می‌شود.

شیخی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مناطق روستایی و شهری این شهرستان با کمبود آب مواجه هستند، افزود: تامین و تخصیص به موقع و لازم این اعتبار می‌تواند بخشی از نیاز شهرستان را رفع کند.

این مسئول گفت: در سال‌جاری 120 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی این شهرستان از محل اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته که با هزینه آن 120 طرح عمرانی در شهرستان اجرا خواهد شد.

به گفته فرماندار قروه، اجرای 12 طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان با استفاده از این اعتبارات منجر به بهره‌مندی 17 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم خواهد شد.

فرماندار قروه یکی از اساسی‌ترین معضلات این بخش را افت منابع آب زیرزمینی عنوان کرد و یادآور شد: این مسئله موجب شده است تا برخی روستاهای شهرستان در شبانه‌روز تنها چند ساعت آب داشته باشند.

فرماندار قروه یکی از مناطق بحرانی این شهرستان را ناحیه منفصل شهری قلعه برشمرد و افزود: یکی از معضلات اساسی این ناحیه، کمبود آب در شش ماه گذشته که کار حفر یک حلقه چاه به منظور تامین آب آشامیدنی لازم با 150 میلیون ریال اعتبار در دست اجراست و تاکنون 36 متر از آن حفاری شده است.

شیخی‌زاده تصریح کرد: مشکل این ناحیه تنها با حفر چاه حل‌شدنی نیست و تامین تجهیزات و اجرای خط انتقال آن نیازمند اعتبار است.

وی ادامه داد: موافقت‌نامه آبفا رد و بدل شده و انتظار می‌رود تاخیری در تخصیص منابع اعتباری لازم نباشد تا جمعیت 7 هزار نفری این ناحیه از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شوند.

فرماندار قروه متذکر شد: با توجه به افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی در فصول آینده با کمبود آب مواجه خواهیم شد که باید با چاره‌اندیشی اساسی دچار بحران در تابستان سال آینده نباشیم.

این مسئول از مسئولان شرکت منابع آب استان خواست با احداث سد و یا انتقال آب از سدهای همجوار از هم‌اکنون به فکر فصول گرم سال باشند تا مردم منطقه دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/79009/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول