اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد

احیای ردیف ملی برای تامین اعتبارات آبرسانی به روستاها در بودجه 93

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دولت با تلاش و جدیت و تعامل با نمایندگان مجلس تخصیص اعتبارات ملی برای اجرای پروژه‌ها و اصلاح شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی را در بودجه 93 پیش‌بینی و در دستور کار قرار داده است.

احیای ردیف ملی برای تامین اعتبارات آبرسانی به روستاها در بودجه 93

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمیدرضا جانباز صبح امروز در بازدید از پروژه‌های در دست احداث روستاهای میناب، جاسک و سیریک اظهار داشت: هدف از این بازدید بررسی مشکلات و اطلاع از آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اقدام است که با وجود مشکلات اقتصادی و توقف دو ساله اخیر پروژه‌ها اجرای این طرح‌ها در استان هرمزگان نسبت به سایر استان‌ها رضایت بخش است.

وی افزود: پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری در هرمزگان در شرایطی فعال بوده که پروژه‌های سایر استان‌ها طی دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های شدید اعتباری متوقف بوده است.

جانباز روند اجرایی پروژه‌های در دست احداث آب و فاضلاب روستایی هرمزگان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و دستیابی به شاخص‌های پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه در حوزه آب روستایی نیازمند توجه ویژه اعتبارات مورد نیاز با مساعدت دولت و نمایندگان مجلس هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در این راستا وزارت نیرو پیگیری‌های لازم را انجام داده و با گنجاندن ردیف متمرکز از اعتبارات ملی برای این امر در بودجه سال 93 سعی در رفع مشکلات تامین آب شرب روستاها دارد.

جانباز بر تکمیل هرچه سریعتر پروژه‌های در دست اجرا تاکید کرد و افزود: برای رفع مشکلات آب شرب تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود.

در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌ها و مشکلات آب روستاها بیان داشت: 48 درصد از مجموع بیش از 1700 روستای استان هرمزگان در منطقه شرق این استان قرار دارد.

عبدالحمید حمزه‌پور خاطرنشان کرد: خشکسالی‌ها بیش از 15 سال در این استان موجب کاهش چشمگیر کیفی و کمی منابع آب این منطقه شده است.

وی افزود: شرایط جوی نامساعد استان عمر مفید تاسیسات آبرسانی را کاهش داده و فرسودگی شبکه‌ها بسیار بالاست که نیاز به بازسازی و احداث مجدد بسیاری از شبکه‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است.

حمزه‌پور بیان داشت: احداث و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی مشکلات تامین آب روستاها را به حداقل می‌رساند و در این راستا 30 مجتمع آبرسانی در قالب 400 روستا در سطح استان در دست اجراست که 12 مجتمع در حوزه شرق هرمزگان قرار دارد.

وی ادامه داد: برای تکمیل این مجتمع‌ها به اعتباری بیش از 1400 میلیارد ریال نیاز است که تاکنون تنها 650 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است. 

در این بازدید از پروژه‌های خط کناره میناب، مجتمع آبرسانی غرب جاسک، فاضلاب تیاب و سایر پروژه‌های بزرگ بازدید به عمل آمد.

‌انتهای پیام/88007/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول