اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب منطقه ای گلستان:

آبرسانی به کلاله 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سرپرست حوزه معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: طرح آبرسانی به شهر کلاله 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون یک میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

آبرسانی به کلاله 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، داوود گیلک بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: بودجه این طرح از محل اعتبارات عمرانی دولت تامین می‌شود و در آینده برای پیشبرد سریع‌تر پروژه ممکن است از سایر منابع مالی همچون فروش اوراق مشارکت و... استفاده شود.

وی افزود: آب شرب شهر کلاله در حال حاضر توسط یک دهنه چشمه به نام آق سو و چهار حلقه چاه عمیق که در محدوده شهر قرار دارند، تامین می‌شود.

مشکل کیفی آب چاه‌ها اجتناب ناپذیر است

سرپرست حوزه معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: مشکل کیفی آب چاه‌ها به علت قرارگرفتن در داخل شهر به دلیل روند افزایش غلظت برخی از املاح موجود در آب و عدم احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب، اجتناب ناپذیر است.

گیلک تصریح کرد: با توجه به پیش بینی جابجایی چاه های آب شرب شهر کلاله از داخل بافت مسکونی به مناطق مجاور، به طور قطع تاثیر به سزایی در کیفیت آب خواهد داشت.

به گفته وی، به هر حال به دلیل عدم وجود حریم اکتسابی چاه‌های مجاور، افت سطح آب زیرزمینی و تقلیل آبخوان‌ها و برداشت غیرمجاز از سفره‌های آب زیرزمینی، برای تامین آب از طریق سفره آب‌های زیرزمینی محدودیت وجود دارد. 

طرح آبرسانی شهر کلاله بالغ بر 62 هزار و 415 نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد

سرپرست حوزه معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: طرح آبرسانی شهر کلاله در افق 1415، بالغ بر 62 هزار و 415 نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد.

گیلک در خصوص مشخصات فنی طرح فوق گفت: در نظر است تاکنون بیش از 53 کیلومتر خط لوله چدنی، فولادی و پلی اتیلن در قطرهای 160 تا 500 میلی‌متر خریداری و نصب شود و شش حلقه چاه آب عمیق نیز حفر و تجهیز شوند.

وی اضافه کرد: احداث 7 هزار و 500 مترمکعب مخازن ذخیره و تصفیه خانه در محل پایین دست چشمه آق سو و ایستگاه پمپاژ از برنامه های این طرح هستند.

طرح آبرسانی به شهر کلاله در آستانه آغاز عملیات اجرایی قرار دارد

سرپرست حوزه معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه طرح آبرسانی به شهر کلاله در آستانه آغاز عملیات اجرایی قرار دارد، ادامه داد: در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز، عملیات اجرایی خط انتقال آب جدید از محل چشمه آق سو به مخازن داخل شهر و منطقه کوسه در سال جاری آغاز خواهد شد و در صورت استمرار تامین اعتبار لازم، تصفیه خانه این طرح هم در سال 1393 اجرایی خواهد شد.

گیلک در پایان اذعان داشت: این تصفیه خانه در صورت بهره برداری در شبانه روز 5 هزار و 616 مترمکعب آب در اختیار مردم قرار می دهد.

انتهای پیام/‌83003/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول